۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
فرو رفتن بازار ارزهای دیجیتال به روند خنثی
تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم و ریپل

فرو رفتن بازار ارزهای دیجیتال به روند خنثی

با فرو رفتن بازار رمزارزها به حالت رکود نسبی، رند کلی بازار در روز چهارشنبه نیز در وضعیت نسبتا خنثی قرار داشته و ضعف تکنیکال در بازار مشاهده می شود که احتمالا به ضرر سرمایه گذاران خواهد بود.

بازار؛ گروه بین الملل: ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین طی روزهای گذشته همچنان در وضعیت رکود نسبی به سر برده و می توان گفت که سرمایه گذاران بزرگ سازمانی فاصله خود را با این بازار حفظ کرده و قصد ورود گسترده به آهن را ندارند. به لحاظ فاندامنتال می توان گفت که شرایط به نسبت روزهای گذشته تغییر چندانی نداشته و سایه تشدید تنش های خاورمیانه همچنان موجب هراس افکنی بر بازار ارزهای دیجیتال شده است.

در چین نیز اوضاع اقتصادی چندان چنگی به دل نزده و آمار اقتصادی این کشور که اوایل هفته جاری منتشر شد، حاکی از ادامه وضعیت رکورد در بازار چین است. تنها در ایالات متحده وضعیت اندکی بهتر است. «سوزان کالینز» رئیس فدرال رزرو روز سه شنبه طی سخنانی اعلام کرد که به عقیده وی، فدرال رزرو تا پایان سال جاری میلادی دستکم نرخ بهره بانکی در این کشور را ۵۰ واحد یا همان نیم درصد دیگر کاهش خواهد داد؛ موضوعی که در صورت تحقق می تواند به سود بیت کوین و بازار رمزارزها تمام شود.

قیمت امروز بیت کوین نیز همچنان در کانال ۶۲ هزار دلار بوده و در صورت عدم موفقیت گاوها در شکستن مقاومت ۶۲۱۲۵ دلاری، احتمال اصلاح قیمت تا حمایت ۶۰۰۳۰ دلار وجود دارد.

در خصوص تنش های خاورمیانه که یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده روند بازار ارزهای دیجیتال طی روزهای اخیر محسوب می شوند نیز باید گفت که در صورت هرگونه حمله تلافی جویانه رژیم صهیونیستی به زیرساخت های ایران، باید انتظار ریزش چشمگیر در بازار داشت. البته بسته به شرایط، این ریزش ها می تواند موقعیت های خرید خوبی را نیز برای متعاملین بازار فراهم سازند.

احتمال ریزش قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در حال حاضر بالای محدوده ۶۰ هزار دلار به عنوان حمایت اصلی خود مقارن با EMA۲۰۰ روزه قرار دارد. قیمت این رمزارز پس از تاریخ ۲ اکتبر، طی روندی چهار روزه، موفق به افزایش ۳.۵ درصدی شده و تا سطح مقاومت ۶۲۱۲۵ دلار پیشرفت داشته است. قیمت امروز بیت کوین نیز همچنان در کانال ۶۲ هزار دلار بوده و در صورت عدم موفقیت گاوها در شکستن مقاومت ۶۲۱۲۵ دلاری، احتمال اصلاح قیمت تا حمایت ۶۰۰۳۰ دلار وجود دارد.

فرو رفتن بازار ارزهای دیجیتال به روند خنثی

اندیکاتور RSI نیز در محدوده ۵۰ معلق بوده که نشان از بی روندی بازار دارد. در صورت ریزش این رقم به زیر محدوده ۴۷ و فرو رفتن به ناحیه فشار فروش، احتمال ریزش قیمت تشدید خواهد شد. با اینحال در صورتی که قیمت همچنان بالای محدوده ۶۲۱۲۵ دلاری باقی بماند، می توان روی افزایش قیمت تا سطح مقاومت روانی بعدی روی ۶۶ هزار دلار حساب کرد.

شکل گیری ضعف در تحرک قیمت اتریوم

در خصوص اتریوم باید گفت که اوضاع این رمزارز به نسبت بیت کوین اندکی بدتر است. قیمت اتریوم در مواجهه با مقاومت خود روی ۲۴۶۱ دلار در روز دوشنبه با ریزش مواجه شد. شاخص EMA۵۰ روزه اتریوم روی ۲۵۴۶ دلار قرار داشته که مقاومت اصلی پیش روی این رمزارز محسوب می شود. قیمت روز چهارشنبه اترویم نیز در حال حرکت در کانال ۲۴۰۰ دلار بوده که نشان از نزدیک شدن به محدوده مقاومت یاد شده است. در صورتی که مقاومت روزانه اتریوم روی ۲۴۶۱ دلار شکسته نشود، اتریوم می تواند تا ۱۲ درصد اصلاح قیمت را به لحاظ تکنیکال تجربه کرده و به کف قیمت ۶ سپتامبر خود روی ۲۱۵۵ دلار کاهش یابد.

فرو رفتن بازار ارزهای دیجیتال به روند خنثی

اندیکاتور RSI اتریوم نیز روی ۴۶ قرار داشته که نشانگر فشار فروش است. مجموع این شرایط به سود اتریوم و سرمایه گذاران این رمزارز نبوده و احتمال اصلاح قیمت بیش از افزایش آن است که باید به این نکته توجه داشت. با اینحال، در صورت حرکت اتریوم به بالای محدوده مقاومت۲۴۶۱ دلاری و شکسته شدن آن، میتوان انتظار افزایش قیمت تا محدوده EMA۵۰ روزه یعنی ۲۵۴۶ دلار را داشت. در صورت موفقیت گاوها در عبور از این محدوده، مقاومت بعدی روی رقم ۲۸۲۰ دلار بوده که پیش روی گاوها قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۳۰۷٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha