۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
بانک پارسیان از واگذاری اپال چقدر سود می‌برد؟ | بانک پارسیان ۹۱درصد سهام معدنی اوپال را واگذار کرد
یک گام دیگر در مسیر خروج از بنگاه داری

بانک پارسیان از واگذاری اپال چقدر سود می‌برد؟ | بانک پارسیان ۹۱درصد سهام معدنی اوپال را واگذار کرد

براساس برآوردها سود وپارس از واگذاری ۱۰۰ درصد سهام نماد اپال به ازای هر سهم ۴۳۵ تومان است.

بازار؛ گروه بورس: بانک پارسیان به منظور تحقق دستور العمل های بانک مرکزی و در راستای خروج از بنگاه داری بیش از ۹۰ درصد سهام خود را در شرکت فرآوری معدنی اوپال کانی پارس واگذار کرد.

به گزارش بازار در مزایده مورخ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ موضوع واگذاری ۱۰۰ درصد سهام شرکت صنایع معدنی کانی سازان کیمیا (سهامی خاص) بانک پارسیان دارنده سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس (سهامی عام) به تعداد ۱۸.۱۴۵.۱۰۲.۱۹۱ سهم معادل ۹۰.۷۲ درصد از کل سهام شرکت، را در تاریخ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ بعد از بازگشایی پاکات انجام شد. سهام اپال را به شرکت فولاد مبارکه اصفهان(سهامی عام) و شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس(سهامی خاص) به مبلغ ۶۶.۳ هزار میلیارد تومان برنده واگذار کرد. سهم الشرکه شرکت فولاد مبارکه اصفهان پنجاه و پنج درصد و سهم الشرکه شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس چهل و پنج درصد از مشارکت مذکور است. سود وپارس از واگذاری اپال هنوز اعلام نشده، اما با توجه به تقاضای بالا در بازار منفی اخیر حکایت از سودآوری بالای این بانک است.

قطعیت و آثار مالی ناشی از این معامله منوط به ایفای تعهدات و انعقاد قرارداد فروش براساس شرایط مندرج در اسناد مزایده، حداکثر ۳۰ روز پس از ابلاغ به شرکتهای فوق است. اما براساس برآوردهای بانک پارسیان در واگذاری نماد اپال به ازای هر سهم ۴۳۵ تومان سود ساخته است. همچنین بیمه پارسیان که زیرمجموعه بانک پارسیان است از این معامله منتفع خواهد شد که با در نظر گرفتن مجموع سود دو مجموع به ازای هر سهم حدود ۱۰۰۰ تومان سود ساخته شده است.

کد خبر: ۳۰۷٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha