۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
انجام ۲۳ هزار بازدید از واحدهای تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در یزد
مدیرکل دامپزشکی یزد خبر داد؛

انجام ۲۳ هزار بازدید از واحدهای تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در یزد

یزد- مدیرکل دامپزشکی یزد از انجام ۲۳ هزار و ۸۰۳ بازدید از واحدهای تولید و عرضه فرآورده های خام دامی استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دامپزشکی یزد، علی فاتحی نیا ادامه داد: در این بازدیدها میزان ۸۱ هزار و ۵۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف معدوم و ۹۹ هزار و ۶۷۳ کیلوگرم فرآورده مشکوک ضبط شده و ۶۷ پرونده جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

وی تصریح کرد: طی یکسال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۸۳۵ کیلوگرم پا و پنجه مرغ، جوجه یک روزه کبک ۱۰ هزار قطعه، تخم مرغ خوراکی ۲ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم، محصولات لبنی ۵۶ هزار و ۵۷۹ کیلوگرم و پودر آب پنیر ۱۷۵ هزار کیلوگرم به سایر کشورها صادر شده است.

مدیر کل دامپزشکی یزد گفت: طی یکسال گذشته، انجام عملیات خونگیری تست و پایش دام های سنگین به منظور شناسایی و حذف دام های بیمار به طور مستمر صورت گرفته است که تاثیر بسزایی در ارتقای بهداشت عمومی جامعه دارد و شامل انجام تست مشمشه در ۴ هزار و ۴۱۵ سر اسب، تست سل در ۳۹ هزار و ۴۳۴ رأس دام سنگین بوده است.

فاتحی عنوان کرد: ۶۲ هزار و ۶۰۹ مورد واکسیناسیون تب مالت دام سنگین،۲۱۲ هزار و ۹۶ مورد واکسیناسیون تب مالت دام سبک ، ۹۶۳ هزار و ۹۶۳ مورد واکسیناسیون تب برفکی دام سبک، ۱۲۸ هزار و ۴۳۳ مورد تب برفکی واکسیناسیون دام سنگین، ۴۴۱ هزار و ۷۵۴ مورد واکسیناسیون آبله گوسفندی، ۳۰۰ هزار ۲۵۳ مورد واکسیناسیون آبله بزی،بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک، ۱۱ هزار و ۴۴۸مورد واکسیناسیون هاری در راستای پیشگیری از بیماری های دامی عنوان کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: کلیه مراحل تولید، فرآوری، توزیع و عرضه ی فرآورده های خام دامی تحت نظارت دامپزشکی است و تمامی کشتارهای دام و طیور استان از نخستین مراحل پرورش تا مراحل پس از کشتار تحت مراقبت و پایش این ارگان دولتی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در این مدت زمان ۱۲ ماهه ۲۵۸ هزار و ۲۳۶ راس دام سبک، ۱۰ هزار و ۷۲۶ راس گاو و گوساله، ۳۵راس گاومیش، ۳ هزار و ۷۵۵ نفر شتر، ۲ هزار و ۴۸۸ قطعه شتر مرغ، ۲۰ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۵۶۳ قطعه طیور گوشتی، ۲ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۰۸ قطعه بلدرچین و بوقلمون در کلیه کشتارگاه های دام و طیور استان تحت نظارت کارشناسان شرعی و بهداشتی دامپزشکی ذبح شده است.

کد خبر: ۳۰۶٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha