۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
طرح «روستای نو فن» در استان سمنان | اعطای تسهیلات در زمینه اشتغال
گزارش خبری بازار؛

طرح «روستای نو فن» در استان سمنان | اعطای تسهیلات در زمینه اشتغال

سمنان- طرح روستا فن در استان سمنان به همت تعاون روستایی و دانشگاهیان و پارک علم و فناوری با محور ارتقای مشاغل روستایی اجرایی شده است. 

بازار، گروه استان ها: طرح روستا فن با محوریت ایجاد اشتغال در روستاهای استان سمنان و با همکاری تعاون روستایی، جهاد، دستگاه های خدمت رسان به روستاها و همچنین پارک علم و فناوری و دانشگاه های استان اجرایی شده است.

در این طرح کسانی که داوطلب مشاغل روستایی هستند با استفاده از تسهیلات و همچنین ظرفیت های علمی، متناسب با شرایط روستا اعم از امکانات، خشکسالی و کم آبی، نیروی کار و ... طرح خود را اجرایی می کنند.

توسعه مشاغل روستایی

از یک سو این طرح کمک می کند که مشاغل روستایی با فناوری های روز هم همسو باشد و در کنار افزایش راندمان، شاهد کاهش هدر رفت سرمایه، وقت و انرژی باشیم. از سوی دیگر این طرح تسهیلات خوبی نیز دارد. اعطای تسهیلات کم بهره تبصره ۱۸ صندوق کارآفرینی امید اجرایی بخشی از این طرح است که می تواند به روستائیان در ایجاد شغل و همچنین ماندگاری در روستاها کمک شایانی کند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به اعطای تسهیلات در طرح روستا فن، گفت: از ابتدای ۱۴۰۲ که طرح روستا فن اجرایی و تسیهلات آن ابلاغ شده تا کنون ۱۴۴ فقره تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید در استان پرداخت شده است.

حسن حافظی میزان این تسهیلات را ۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: این تسهیلات در زمینه مشاغل روستایی بوده که از این تعداد پنج فقره به میزان هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مرتبط با استراتژی نو فن است که کمک می کند مشاغل روستایی با استفاده از فناوری روز، بهره وری خود را افزایش دهد.

روستاهای نو فن افزایش بهره وری در کسب و کارها و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها در روستاها را دنبال می کند

وی با بیان اینکه تسهیلات و اجرای کامل طرح روستای نوفن در استان سمنان تا کنون در چند مورد در شاهرود و مهدیشهر پرداخت شده و جواب نیز داده است، افزود: این طرح در پنج روستا در این دو شهرستان در دست اجرا قرار گرفته و نتایج خوبی هم داشته است.

پرورش آبزی با کمترین آب مورد نیاز

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان با اشاره به اینکه این طرح ها شامل مواردی از قبیل طرح‌های آبزی پروری ، پرورش زنبور عسل و تولیدات گلخانه‌ای و ... بوده است، تاکید کرد: ۱۲ روستای دیگر نیز تاپایان سال با دریافت تسهیلات در گروه روستاهای مجری طرح روستای نوفن خواهند بود تا بتوانیم شاهد تحول خوب اقتصادی در روستاها باشیم.

امید فوقانی مدیر تعاون روستایی شاهرود نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه روستاهای نو فن افزایش بهره وری در کسب و کارها و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها در روستاها را دنبال می کند، گفت: کسانی که فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار در روستاها دارند می توانند از تسهیلات بهره مند شوند.

فوقانی با بیان اینکه نمونه های خوبی از اجرای طرح روستای نوفن در شاهرود و مهدیشهر صورت گرفته است، تاکید کرد: در زمینه پرورش آبزی با کمترین میزان آب ممکن و بازچرخانی آب در شاهرود موفقیت های بسیار خوبی کسب شده است.

وی با بیان اینکه چهار فقره تسهیلات روستای نوفن از سوی صندوق کار آفرینی شاهرود به میزان پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ویژه پرورش بچه ماهی پرداخت کرده است، تاکید کرد: این طرح ها از فناوری روز بهره مند شده و اشتغال خوبی هم ایجاد کرده است.

این طرح ها کمک می کند تا علاوه بر اشتغال روستاییان و همچنین جلوگیری از مهاجرت، در رمینه توسعه اقتصادی روستاهای استان سمنان هم اتفاقات خوبی رخ دهد اما نیاز است که بانک ها بیشتر به این مسئله توجه داشته باشند.

کد خبر: ۳۰۶٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha