۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
«تندباد شدید» قم را در می نوردد
عصر امروز؛

«تندباد شدید» قم را در می نوردد

قم - سازمان هواشناسی هشدار داده که همزمان با عصر چهارشنبه، در استان قم شاهد بروز تندباد های شدید خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار بازار، نقشه های هواشناسی نشان می دهد که عصر امروز چهارشنبه به واسطه تداخل توده هوای گرم کویری و سرد شمالی در استان قم سبب بروز بادهای شدید و تندباد خواهد شد.

سازمان هواشناسی هشدار داده که سرعت وزش باد در قم همزمان با عصر امروز، چهارشنبه یازدهم مهرماه به ۷۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید در نتیجه از مردم خواسته شده که از حضور در ارتفاعات و خارج از شهر خود داری کنند.

در هشدار هواشناسی همچنین قید شده که مردم خودروهای خودشان را در زیر درختان و همچنین داربست های ساختمانی و تبلیغاتی پارک نکنند.

بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی عصر امروز وزش باد با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت در استان قم حاکم خواهد بود و همچنین شاهد بروز آلاینده ها و ریزگرد ها هم خواهیم بود. همچنین باید تاکید کرد که وزش تندباد تا عصر پنجشنبه در استان قم ادامه خواهد داشت اما اوج این تندباد ها عصر امروز، چهارشنبه است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی از صبح پنجشنبه به‌تدریج از سرعت وزش باد کاسته خواهد شد همچنین آسمان قم امروز و فردا صاف خواهد بود و شاهد بروز بارندگی و یا پدیده خاص جوی بجز گرد و خاک و همچنین تندباد نخواهیم بود.

دمای استان قم نیز از امروز به مرور روند افزایش خواهد داشت اما از روز جمعه شرایط تفاوت کرده و سیر کاهشی دمای هوا در این استان آغاز می شود برای امروز بیشینه و کمینه دمای هوای قم ۳۴ و ۲۰ درجه بالای صفر و برای فردا ۳۵ و ۱۷ درجه بالای صفر اعلام شده است.

بیشینه و کمینه دمای هوا در کهک برای امروز چهارشنبه ۳۱ و ۱۷ درجه بالای صفر و جعفریه ۳۳ و ۱۸ درجه بالای صفر اعلام شده است در استان قم طی روزهای آتی هیچ بارشی صورت نخواهد گرفت.

کد خبر: ۳۰۶٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha