۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
تولید متناسب با «وضعیت اقلیمی» باشد |راه اندازی۲ پژوهشگاه هوش مصنوعی
رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی:

تولید متناسب با «وضعیت اقلیمی» باشد |راه اندازی۲ پژوهشگاه هوش مصنوعی

کرج- رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی خواستار تطبیق تولید در کشور متناسب با شرایط اقلیمی شد و گفت: نیازمند به روز کردن آمایش های سرزمینی با استفاده از فناوری نوین هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن مردی صبح چهارشنبه در همایش علمی هوش مصنوعی کشاورزی در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در کرج خواستار تطبیق تولید با شرایط اقلیمی کشورمان و به خصوص منابع آبی شد.

وی با بیان اینکه هره گیری از فناوری های مختلف هوش مصنوعی در این خصوص ضرورت دارد، افزود: تهیه داده های دقیق که می توان آن را از ماهواره ها و سنسورها و دیگر ابزارهای دریافت کرد، یکی از کارکرد های هوش مصنوعی در زمینه تولید کشاورزی و تطابق تولیدات ما با اقلیم کشورمان است.

رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه شرایط آبو هوایی و اقلیمی در سال های اخیر تفاوت کرده و ضرورت دارد که تولید ما هم بر همین اساس تغییر کند، گفت: هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده های اساسی به ما کمک شایانی خواهد کرد.

مردی با بیان اینکه هوش مصنوعی به خصوص به واسطه تحلیل گری، در تمام مراحل کاشت، داشت، برداشت و زنجیره تامین می تواند کمک کننده باشد، گفت: در کنار اخذ داده های دقیق، امروز نیاز داریم تا تحلیل دقیقی هم از داده ها داشته باشیم.

وی از راه اندازی دو پژوهشگاه هوش مصنوعی در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی خبر داد و افزود: بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان با پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی همکاری دارند و این ظرفیت خوبی برای توسعه فناوری های مورد نیاز بخش تولید است.

رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از افتتاح مرکز نوآوری این پژوهشگاه خبر داد و گفت: ارتقای توان فناوری و تکنولوژی از اهداف ما در این مرکز خواهد بود.

کد خبر: ۳۰۶٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha