۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
لوازم یدکی خودرو با کیفیت به کشور وارد نمی شود| حکمرانی شبکه زیرزمینی مافیا در بازار چراغ برق
بازرس ویژه جعل قطعات خودرو مطرح کرد؛

لوازم یدکی خودرو با کیفیت به کشور وارد نمی شود| حکمرانی شبکه زیرزمینی مافیا در بازار چراغ برق

گل پیکر، بازرس ویژه جعل و تقلب لوازم یدکی خودرو به بازار گفت: اگر درهای کشور را جهت واردات قطعات خودرو با کیفیت باز و از شرکت های معتبر دنیا قطعات برای تویع وارد شود، شبکه زیرزمینی اجازه فروش نمی دهد.

امید محمدی؛ بازار: امروز خبری مبنی بر ابطال مصوبه ممنوعیت واردات قطعات خودرو توسط هیئت عمومی دیوان عدالت اداری منتشر شد. هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، نامه وزارت صمت دولت سیزدهم درباره «ممنوعیت واردات محصولات تولیدی خودرو به کشور که توسط دیگر شرکت های خودروساز یا وارداتی تولید می شوند» را از تاریخ تصویب ابطال کرد.

تشکیلاتی در بازار لوازم یدکی خودرو وجود دارد که اساس فعالیت آن ها بر حسب تقلب است، اگر به عنوان یک بارزگان لوازم یدکی خودرو با کیفیت از برندهای معتبر دنیا به کشور وارد کنید، نمی توانید آن را به فروش برسانید

با انتشار این خبر برخی از فعالان بازار لوازم یدکی می گفتند که بزودی قطعات یدکی با کیفیت ساخت برندهای خارجی به کشور وارد خواهد شد، در همین رابطه «مهدی گل پیکر» بازرس ویژه جعل و تقلب لوازم یدکی خودرو به بازار گفت: «تشکیلاتی در بازار لوازم یدکی خودرو وجود دارد که اساس فعالیت آن ها بر حسب تقلب است، اگر به عنوان یک بارزگان لوازم یدکی خودرو با کیفیت از برندهای معتبر دنیا به کشور وارد کنید، نمی توانید آن را به فروش برسانید. بنابراین تغییر مسیر به بازرگان تحمیل می شود، از همین رو اگر درهای کشور را برای واردات لوازم یدکی خودرو به کشور باز کنید، تغییری رخ نخواهد داد.»

گل پیکر با بیان اینکه بازار لوازم یدکی خودرو کشور که قلب تپنده آن «چراغ برق» است، با تغییرات ناشی از فقدان نظارت مواجه شده به این رسانه توضیح داد؛ «هیچ یک از مسئولین تاکنون در بازار لوازم یدکی به مدت یک ساعت حضور نیافتند، متاسفانه این بازار حکمرانی خاص خود را دارد. قانونگذار یا دولت هرچقدر مصوبه و قانون وضع کند برای بازار چراغ برق صدق نمی کند.»

لوازم یدکی خودرو با کیفیت به کشور وارد نمی شود| حکمرانی شبکه زیرزمینی مافیا در بازار چراغ برق

بازرس ویژه جعل و تقلب لوازم یدکی خودرو در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی بر اینکه مسئولین باید چه اقدامی انجام دهند، بیان کرد: «در اینجا باید از رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو سوال کرد که تاکنون در بازار لوازم یدکی خودرو حضور داشتند که افراد «متخلف» یا «جاعل» را معرفی و برخورد کنند؟ تاکنون جز کارگروه ویژه مبارزه با جعل و تقلب قطعات خودرو که در گذشته بارها عملیات کشف تقلب و جعل قطعات را مدیریت می کند، اقدامی در این خصوص انجام نشده است.»

گل پیکر در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار این رسانه مبنی اینکه وضعیت کیفیت قطعات خودروهای خارجی و داخلی بهبودی داشته، اظهار داشت: «دسترسی مشتریان به قطعات با کیفیت خودروهای داخلی و خارجی نسبت به گذشته سخت تر شده است. به طور مثال اگر قطعه ای مصرفی باید ۱۰۰ هزار کیلومتر عمر مفید داشته باشد، در حال حاضر عملکرد آن به ۲ هزار کیلومتر رسیده است. در بازار لوازم یدکی خودرو قانونی به نام زرنگ بودن حاکم است و باید با این شیوه کاسبی کرد.»

چندهزار میلیاردتومان فساد قطعات خودرو تقلبی و جعلی در کشور درحال انجام است

بازرس ویژه جعل و تقلب لوازم یدکی خودرو در مورد توسعه قطعات بی کیفیت در بازار چراغ برق، به این رسانه توضیح داد: «شبکه زیرزمینی فاکتور جمع کن ها طی ۵ سال اخیر تصمیم گیری و حکمرانی در بازار چراغ برق که مرکز توزیع قطعات خودرو کشور است را به دست گرفتند. این تشکیلات مافیایی قطعات تقلبی را با ۲۰ درصد ارزان تر از هر تولیدکننده و واردکننده ای در کشور توزیع می کنند، بنابراین چندهزار میلیاردتومان فساد قطعات خودرو تقلبی و جعلی در کشور درحال انجام است.»

کد خبر: ۳۰۵٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha