۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
سایه جنگ از بورس کم شد؟
بورس در یک نگاه؛

سایه جنگ از بورس کم شد؟

ارزش کل صف های فروش بازار با صف های خرید، فاصله کمی دارد که این فاصله کم با تزریق مقدار اندک نقدینگی یا کاهش ریسک های سیستماتیک می تواند بازار را کاملاً متعادل گرداند.

سمیه شوریابی؛ بازار: روز جاری را در حالی به پایان رساندیم که تنها ۱۲ درصد نمادهای بازار با تقاضای ۱ درصدی همراه شدند و کلیت معاملات منجر به خروج بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار شد.

در نهایت شاخص کل با افت بیش از ۶.۳۷۰ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۳۱ هزار واحد به کار خود پایان داد.

قابل ذکر است امروز ارزش معاملات به رقم دو هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان رسید، حدود ۲۰۹ میلیارد تومان سرمایه خرد به صندوق‌های درآمد ثابت منتقل شد و تا این لحظه حدود ۱۲۵ میلیارد تومان ورود به صندوق‌های طلا ثبت شده است.

سایه جنگ از بورس کم شد؟

ارزش کل صف فروش های بازار با ارزش صف خریدها فاصله کمی دارد که این فاصله کم با تزریق مقدار اندک نقدینگی یا کاهش ریسک های سیستماتیک، بازار را می تواند کاملاً متعادل گرداند، به هر حال زمان زیادی تا انتخابات آمریکا باقی نمانده است و در این مدت کوتاه بعید است ایران در تله جنگی که کشورهای همسایه و اسرائیل آماده کرده اند، بیافتد.

گفتنی است بررسی ارزش معاملات بازار نشان می‌دهد در هر سه نوبتی که دامنه نوسان بازار با کاهش مواجه شده، ارزش معاملات بازار با افت قابل توجهی همراه شده است؛ موضوعی که نشان‌دهنده تأثیر منفی ریسک‌های سیستماتیک و همچنین دستکاری ابزارهای بازار بر ارزش معاملات بازار و فاکتور نقدشوندگی است.

کد خبر: ۳۰۵٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha