۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
کمبود منابع آبی، آلودگی هوا و فرونشست زمین سه چالش مهم اصفهان| تمرکزگرایی ریشه مشکلات کشور است
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

کمبود منابع آبی، آلودگی هوا و فرونشست زمین سه چالش مهم اصفهان| تمرکزگرایی ریشه مشکلات کشور است

اصفهان –مرتضوی، استاندار اصفهان گفت: کمبود منابع آبی، آلودگی هوا و فرونشست زمین سه چالش مهم اصفهان است که رفع این مشکلات نیازمند نگاه ملی و غیر تمرکزگراست.

سیدرضا مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار، آلودگی هوا و فرونشست زمین را از مهم ‌ترین چالش‌های استان اصفهان برشمرد و اظهار کرد: کمبود منابع آبی در اصفهان از دیگر مشکلات مهم این استان پهناور است به نوعی که سه میلیارد متر مکعب کسری آبخوان در اصفهان داریم.

وی با اشاره به اینکه در پروژه تأمین آب استان اصفهان پس از بررسی روند گذشته به این نتیجه رسیدیم که راه های تکراری و بدون نتیجه بپرهیزیم، تاکید کرد: زمانی که طرح انتقال آب از دریای همان مطرح شد برخی کارشناسان بیان می داشتند که این کار ۱۱ سال به طول می‌انجامد اما ما طی یک سال و نیم بیش از نیمی از مسیر پروژه را با حمایت شهید رئیسی اجرایی کردیم.

استاندار اصفهان تاکید کرد: با اجرای این پروژه تا سال آینده و طرح ماندگان (انتقال آب درون استان از سمیرم)، امیدواریم در سال ۱۴۰۴ شاهد احیای زاینده رود باشیم و مشکلات آبی استان که سالها لاینحل مانده بود برطرف شود.

نگاه تمرکزگرا ریشه بسیاری از مشکلات کشور

وی با بیان اینکه ریشه برخی از مشکلات و پروژه هایی که چندین سال در استان‌ها بلاتکلیف مانده از جمله مشکلات آبی اصفهان ناشی از نگاه تمرکزگراست که بسیاری از استانهای کشور را با مشکلات مختلف روبرو کرده است، تاکید کرد: این مشکل در حوزه های فرهنگی، اقتصادی به وضوح قابل مشاهده است به نوعی که بودجه فرهنگی در بخش تئاتر، سینما و غیره در تهران متمرکز شده است و به استانها تخصیص چندانی داده نمی شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه با این روند تخصیص بودجه نیز به شکل تمرکزگرایانه انجام شده است و در این راستا باید به تمرکززدایی و تفویض اختیار به مرکز به استان‌ها توجه جدی شود، تاکید کرد: نگاه تمرکزگرا در حکمرانی ریشه بسیاری از چالشها و مشکلات کشور است.

وی با باین اینکه پیشرفت‌هایی که در حوزه تأمین آب استان انجام شد، به دلیل نگاه و ورود مستقیم رئیس جمهور شهید است، تاکید کرد: اگر از نگاه تمرکزگرا در کشور فاصله بگیریم، پیشرفت و آبادانی بیشتری برای آحاد مردم رقم می‌خورد.

حجم سرمایه‌گذاری در استان اصفهان مناسب است

مرتضوی با بیان اینکه برخلاف برخی نظرات حجم سرمایه‌گذاری در استان اصفهان زیاد است، گفت: در برخی شهرستان ها از جمله کاشان و آران و بیدگل با مشکل کمبود نیروی فعال در حوزه صنعت مواجه هستیم.

کد خبر: ۳۰۵٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha