۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
اختصاص تسهیلات ارزی از محل خط اعتباری چین برای توسعه تجدیدپذیرها
معاون وزیر نیرو خبر داد

اختصاص تسهیلات ارزی از محل خط اعتباری چین برای توسعه تجدیدپذیرها

رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) گفت: تسهیلات ارزی از محل خط اعتباری چین برای توسعه تجدیدپذیرها در نظر گرفته شده است که به زودی چگونگی اختصاص آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بازار، گروه آب و انرژی: محسن طرزطلب رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) امروز (سه‌شنبه) در دومین همایش توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع افزود: این تسهیلات بدون محدودیت خواهد بود و روش پرداخت آن به اطلاع متقاضیان رسانده خواهد شد.

او درباره ناترازی برق در کشور، ادامه داد: حل ناترازی کار ویژه می طلبد و بدون کار ویژه شدنی نیست.

رئیس ساتبا خاطرنشان‌کرد: اکنون شرایط کشور ویژه است و اگر فعالان حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر نتوانند اقدامی در این زمینه انجام دهند، سال های آینده دیگر به راحتی نمی توان کار کرد.

طرزطلب، به حمایت های دولت در زمینه توسعه تجدیدپذیرها اشاره کرد و گفت: اکنون فضای کشور برای توسعه تجدیدپذیرها آماده است.

وی از اختصاص تسهیلات تبصره ۱۸ برای توسعه تجدیدپذیرها، همچنین از تلاش به‌منظور تسهیل شرایط برای صنایع کوچک مستقر در شهرک های صنعتی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد، و افزود: این منابع هم اکنون در اختیار ماست و امیدواریم که طی ۲ هفته آینده فراخوان استفاده از این تسهیلات اعلام شود.

او همچنین از اختصاص منبع ارزی از محل خط اعتباری چین برای توسعه انرژی های تجدید پذیر خبر داد و افزود: کسانی که نیاز داشته باشند می توانند بدون محدودیت تسهیلات ارزی دریافت کنند.

رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران به وجود حدود ۵۰ همت در صندوق بهینه سازی اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون بودجه سهم ساتبا از این ردیف اعتباری حدود ۴ همت است. البته تا امروز هیچ بخشی از این اعتبار پرداخت نشده است.

کد خبر: ۳۰۵٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha