۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
باغ ملی ۳۳ هکتاری رامسر احیا می شود
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

باغ ملی ۳۳ هکتاری رامسر احیا می شود

رامسر- ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: باغ ملی ۳۳ هکتاری رامسر به عنوان مینیاتور گردشگری جنگل های هیرکانی احیا و تعیین تکلیف می شود.

حسین ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار هزینه سرمایه‌گذاری سه پروژه گردشگری و بومگردی را نزدیک به ۶۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد که بخشی توسط تسهیلات از طرف اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و بخشی نیز از سوی سرمایه‌گذار تأمین شد و ادامه داد: قرار است دو روز از هفته گردشگری میزبان وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باشیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری به دلیل تقارن هفته گردشگری با کنگره ملی شهدا رنگ و بوی خاصی دارد، گفت: هماهنگی‌ها و جلساتی با ستاد این کنگره داشتیم که بتوانیم گردشگری تعالی‌بخش یا گردشگری مذهبی که استان مازندران به‌عنوان یک استان علوی است داشته باشیم.

ایزدی با اشاره به قول وزیر درباره پروژه گردشگری در حوزه نور، محمودآباد و رویان، افزود: در حوزه کلاردشت نیز می خواهیم برنامه‌ای در حوزه صنایع‌دستی را داشته باشیم که هم در قالب نمایشگاه صنایع‌دستی و هم قالیچه یا فرش کلاردشت باشد.

وی افزود: به هنرمندان نوجوانان و جوانان آموزش‌دیده ان‌شاءالله تسهیلاتی می‌دهیم تا تولیدات متعدد و متکثر در این زمینه‌ها داشته باشیم.

تملک عرصه های تاریخی کاوش شده گران است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه در تملک عرصه‌های تاریخی کاوش شده با مشکل مواجه هستیم چون گران است، گفت: امیدواریم که با حضور وزیر در هفته گردشگری بتوانیم اعتبار بگیریم چون تعدد مالکینی که نسبت به تملک حق دارند بار سنگینی است.

وی به بازدید وزیر از باغ ۳۳ هکتاری رامسر اشاره کرد و افزود: وزیر قول مساعد داد که ظرف یک ماه تکلیف نهایی باغ را مشخص کنیم و ما هم جلساتی در این راستا با شهردار، اعضای شورای شهر و فرماندار داشتیم، لازم است از فاز مطالعاتی جلوتر برویم و وارد فاز اجرایی شویم.

ایزدی با بیان اینکه رامسر به‌عنوان عروس شهرهای گردشگری هست، ادامه داد: باغ سی و سه هکتاری رامسرمی تواند به‌عنوان یک باغ مینیاتوری که جنگل هیرکانی و اکالیپتوس را با هم دارد یک گردشگری طبیعی و اکولوژی خوبی برای گردشگران باشد.

وی با اشاره به اینکه در هفته گردشگری تجلیل از خادمین ستاد اجرایی خدمات سفر را خواهیم داشت، افزود: تجلیل از خبرنگاران که به‌عنوان خادمین گردشگری محسوب می‌شوند در حد بضاعت مالی در خدمت آنها باشیم.

ایزدی تجلیل از پیش‌کسوتان عرصه گردشگری و افزود: در قیاس با پروژه‌هایی که سایر استان‌ها اعلام کردند فعلاً استان مازندران ممتاز در این عرصه است.

اهمیت تکمیل زیرساخت‌های گردشگری توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی

وی بر اهمیت تکمیل زیرساخت‌های گردشگری توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی تأکید کرد و گفت: همیشه شعار ما این است که خدمات‌دهی ما ملی است؛ ولی اعتبارات ما استانی است که سازگاری ندارد؛ مانند تعطیلات اخیر و سیل جمعیتی که وارد استان مازندران شدند ما خوشحالیم ولی برای مناطق بومی ما ممکن است دردسری مانند کمبود بنزین، آب و کمبود مواد غذایی ایجاد کرده باشد.

ایزدی فعالیت اداره کل گردشگری را به‌عنوان دستگاه فرابخشی توصیف کرد و ادامه داد: زمانی می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که ما گردشگری مطلوب خواهیم داشت که زیرساخت‌ها آماده شود و فرهنگ گردشگرپذیر بودن در استان مازندران به حد مطلوب برسد و دستگاه‌ها تعامل لازم را با این موضوع داشته باشند.

وی با اشاره به تعویق برخی از برنامه‌های حوزه میراث‌فرهنگی، گفت: بسیاری از برنامه‌های میراثی را به تعویق می‌اندازیم که در هفته گردشگری داشته باشیم نمی‌خواهیم هفته گردشگری را فقط مختص به پروژه‌های گردشگری داشته باشیم.

کد خبر: ۳۰۴٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha