۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
خرید نهال بادام و خرید نهال پسته

خرید نهال بادام و خرید نهال پسته

بادام یکی از خشکبار های پر طرفدار است که طرفداران بسیاری دارد و در آجیل ها بسیار یافت می شود.

نهال بادام

بادام یکی از خشکبار های پر طرفدار است که طرفداران بسیاری دارد و در آجیل ها بسیار یافت می شود.

درختان بادام مقاومت بسیار خوبی در برابر انواع شرایط آب و هوایی دارند ولی بهتر است نهال های متناسب با شرایط آب و هوایی اقلیمی خود را کاشت نمایید تا عملکرد خوبی را از آنها شاهد باشید.

نهال های بادام دارای انواع مختلفی هستند و شما باید بتوانید با توجه به نوع نهال خود، تمام نیاز های نهال های خود را همانند آبیاری، هرس، نور، نیاز سرمایی و ... را به خوبی تامین کنید.

در ادامه سعی داریم دو مورد از نهال های پر بار بادام را به شما معرفی کنیم:

نهال بادام دیرگل آذر

نهال بادام دیر گل آذر، مناسب برای مناطق آب و هوایی سردسیر است و در این مناطق، عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می دهد.

پوست بادام دیر گل آذر نیمه کاغذی است و به راحتی می توان آن را از مغز بادام جدا کرد. درختان بادام دیر گل آذر میتوانند تا ارتفاعات 8 متر رشد داشته باشند.

درختان بادام دیرگل آذ میتوانند تا 45 سال برای شما برای شما باردهی اقتصادی به همراه داشته باشند. نهال بادام دیر گل آذر، این قابلیت را دارد که به صورت دیم کاشت شود.

باردهی نهال بادام دیرگل آذر، از 3 سالگی شروع می شود و پس از 5 سالگی نهال، باردهی اقتصادی آن آغاز می شود. نهال بادام آذر با توجه به نام آن، از ارقام دیرگل است و خرید نهال بادام آذر و کاشت آن در مناطق سردسیری می تواند بسیار برای شما سود دهی خوبی را به همراه داشته باشد.

نهال بادام سهند

نهال بادام سهند یکی از ارقام دیرگل و زود بازده است که از 2 سالگی، باردهی خود را آغاز می کند. بادام های سهند بسیار ارقامی درشت هستند که بیش از 40 درصد آن را مغز بادام تشکیل میدهد.

عمر مفید و اقتصادی درختان بادام سهند 50 سال است. ارتفاع این درختان بادام حداکثر 6 متر است.

این رقم نهال بادام یکی از ارقام بسیار پر بار است که بومی کشور ایران است و بسیار محصولات با کیفیتی دارد.

نهال بادام سهند نیز با توجه به دیر گل بودن آن و در امان بودن گل های آن از سرمای بهاره، مناسب برای مناطق سردسیری است.

بنابر این برای خرید نهال بادام برای مناطق سردسیری میتوانید از ارقام سهند نیز خرید و کاشت نمایید.

نهال بادام کاغذی

نهال بادام کاغذی زود گل است. این نهال به دلیل زود گل بودن مناسب برای مناطق آب و هوایی گرمسیری است و کاشت آن در مناطق سردسیر مناسب نمی باشد. نهال بادام کاغذی، گلدهی خود را از اواسط اسفند ماه شروع میکند.

درختان بادام کاغذی میتوانند تا 40 سال برای شما باردهی اقتصادی داشته باشند. این رقم درختان بادام قادراند تا ارتفاعات 6 متر رشد کنند.

اگر می خواهید در مناطق گرمسیری نهال بادام داشته باشید، خرید نهال بادام کاغذی و کاشت آن میتواند برای شما بسیار سود خوبی را به همراه داشته باشد.

خواص مغز بادام

بادام ها سرشار از ویتامین E، فسفر و مس است. مصرف بادام می تواند باعث جلوگیری از بروز بیماری های قلبی شود و سطح کلسترول بدن را تنظیم نماید.

مغز بادام میتواند فشار خون شما را تنظیم کند و شما را از بیماری های قلبی و عروقی در امان نگه دارد. همچنان مغز بادام ها به کاهش وزن کمک بسیاری میکنند.

یکی دیگر از فواید مغز بادام برای پوست و مو است و این خشکبار می تواند باعث جوانسازی پوست و مو شود و مو های شما را تقویت کند.

از مغز بادام در آجیل ها استفاده بسیاری می شود و همچنین در صنعت لوازم آرایشی و صنعت کیک و شیرینی و ساخت دسر، بسیار استفاده میکنند.

شرایط کاشت نهال بادام

اگر میخواهید نهال بادام کاشت و مورد پرورش قرار دهید باید ابتدا هر نهال را در زمان مناسب خود کاشت نمایید.

نور یکی از مهم ترین نیاز های هر درخت است و درختان بادام نیز از این قاعده مستثنی نیستند. نهال های بادام را باید با توجه به نیاز به ور آنها در محیطی کاشت نمایید تا بتوانند روزانه، نور مورد نیاز خود را به خوبی دریافت کنند.

آبیاری درختان با توجه به نیاز های هر درخت و در زمان صحیح و به روش اصولی باید انجام بگیرد.

درختان بادام عمدتا در شرایط آب و هوایی سردسیر، عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان میدهند بجز ارقام بادام کاغذی که مناسب برای مناطق گرمسری است و توصیه میکنیم که قبل از خرید نهال، ارقام نهال بادام را از سایت سیمین نهال مورد بررسی قرار دهید و توضیحات آنها را به خوبی مطالعه کنید تا از خرید نهال غیر مرتبط با منطقه خود و بروز ضرر های احتمالی، جلوگیری کرده باشید و بهترین عملکرد نهال های خود را شاهد باشید.

نهال پسته

پسته ها یکی از پر طرفدار ترین خشکبار ها به حساب می آیند که دارای انواع متنوعی هستند و در زندگی روزمره برای استفاده در آجیل ها، تهیه و تولید کیک و دشر و شیرینی بسیار استفاده می شوند. همچنین فروش این محصول در بازار های محلی و بازار های بین المللی بسیار راحت و آسان است و شما میتوانید پسته های مرغوب خود را با قیمت بسیار بالایی به فروش برسانید.

درختان پسته نیز مانند باقی درختان، دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها مناسب اقلیم سردسیر و یا گرمسیر است که در ادامه دو مورد از بهترین نهال های پسته با شرایط اقلیمی متفاوت را برای شما معرفی خواهیم کرد.

برای کاشت نهال پسته باید ارقام نر و ماده با هم کاشت شوند تا درختان شما باردهی مطلوبی داشته باشد.

شما میتوانید با کاشت نهال پسته و پرورش آن، به سود بسیار خوبی دست پیدا کنید ولی باید شرایط کاشت و پرورش نهال و تخصص کافی در این زمینه را داشته باشید.

شرایط کاشت نهال پسته

آبیاری: یکی از خصوصیات بسیار خوب درختان پسته، مقاومت در برابر کم آبی و خشکی است و حتی یک سری از ارقام پسته را می توان به صورت دیم کاشت نمود. به طوری کلی هر 15 روز یکبار باید نهال و درختان پسته خود را آبیاری نمایید.

خاک: نهال پسته قابلیت رشد و باردهی در خاک های شنی، لومی و خاک های شور را دارد. از همین رو این نهال برای اکثر مناطق با خاک های متفاوت مناسب است.

هرس: درختان پسته را باید هر 3 ماه یکبار هرس نمایید. چرا که هرس این درختان باعث جدا سازی شاخه های خشک شده می شود و گردش هوا درون درخت به خوبی اتفاق می افتد.

در ادامه سعی داریم دو مورد از نهال های پسته را برای شما معرفی کنیم.

نهال پسته اکبری

نهال پسته اکبری یکی از ارقام تجاری و بومی کشور عزیزمان ایران است.  این نهال پسته از فروردین ماه شروع به گلدهی میکند و پس از اولین سال کاشت نهال، باردهی آن شروع می شود.

درختان پسته اکبری بیش از 80 سال عمر مفید و اقتصادی دارند و در صورت پرورش صحیح و اصولی، تا بیش از 100 سال میتوانند برای شما عمر اقتصادی داشته باشند.

درختان پسته اکبری دیر گل هستند و از همین رو خرید نهال پسته اکبری و کاشت و پرورش آن در مناطق سردسیر، بسیار مناسب است.

زمان برداشت پسته اکبری در اواخر فصل تابستان است. پسته های اکبری از سایر ارقام پسته درشت تر هستند.

نهال پسته احمد آقایی

نهال پسته احمد آقایی اولین بار در شهر زیبای رفسنجان مورد کاشت  پرورش قرار گرفت. این رقم نهال پسته تا 3 متر قابلیت رشد دارد و میتواند بین 70 الی 75 سال برای شما باردهی اقتصادی به همراه داشته باشد.

گلدهی نهال پسته احمد آقایی از فروردین ماه شروع می شود. این نهال پس از 3 سالگی باردهی خود را آغاز میکند و پس از 5 سالگی نهال، باردهی اقتصادی آن شروع می شود. در شهریور ماه، پسته های احمد اقایی آماده برداشت هستند.

نهال پسته احمد آقایی یک رقم سازگار با مناطق گرمسیری است و به هیچ عنوان کاشت و پرورش آن در مناطق سردسیری مناسب نمی باشد.

فواید مغز پسته

پسته سرشار از ویتامین E، سدیم، مس، ویتامین K، فیبر و پتاسیم است. مصرف پسته میتواند شما را از شر بیماری هایی همچون سرطان در امان نگه دارد.

پسته ها به دلیل داشتن فیبر می توانند به کاهش وزن شما کمک بسیاری کنند. همچنین مصرف پسته میتواند باعث تقویت معده شود.

در نهایت پسته ها می توانند باعث کاهش کلسترول سطح بدن شوند، فشار خون شما را تنظیم کنند و باعث تقویت بینایی و تقویت سیستم ایمنی بدن گردند.

سخن آخر

با توجه به مواردی که خدمت شما عزیزان بیان کردیم، بادام و پسته دو نوع خشکبار متفاوت، پر طرفدار و بسیار مفید برای انسان است. از همین رو این محصولات در بین عموم مردم جهان، طرفداران بسیار زیادی را دارند و شما میتوانید با خرید نهال و کاشت و پرورش آنها، این خشکبار را در بازار های داخلی و یا صادرات به کشور های خارجی، به سود بسیار خوبی دست پیدا کنید.

از همین رو توصیه میکنیم اگر قصد خرید نهال را دارید، توضیحات هر یک از محصولات را در سایت سیمین نهال، مورد بررسی قرار دهید  در صورت تمایل میتوانید از متخصصان ما در این زمینه مشورت بگیرید و سپس اقدام به خرید نهال و کاشت آنها نمایید.

خرید نهال بادام و پسته

شما عزیزان جهت خرید نهال بایستی نهالستان ها و سایت های معتبر را انتخاب کنید، چرا که با این کار، نهال هیا سالم با باردهی مطلوب را خریداری میکنید.

خرید نهال بیمار یا نهالی که باردهی مطلوب نداشته باشد، می تواند زمان و هزینه های شما را هدر دهد. بنابر این توصیه میکنیم از نهالستان هایی همچون سیمین نهال، نهال های خود را خریداری نمایید.

جهت خرید نهال میتوانید از طریق سایت ما به آدرس Siminnahal.com، اقدام به خرد و ثبت سفارشات خود نمایید. سیمین نهال سفارشات شما را د کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین بسته بندی به همراه هدیه ویژه از طرف مجموعه، خدمت شما عزیزان ارسال میکند و شما میتوانید در هر کجای ایران عزیزمان که هستید، نهال های خود را سالم و بدون کوچکترین مشکلی دریافت نمایید.

کد خبر: ۳۰۴٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha