۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
تحلیل بازار امین حضور

تحلیل بازار امین حضور

امین حضور یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران می‌باشد که در چند دهه‌ اخیر به بازار فروش لوازم خانگی مشهور شده است.

به گزارش بازار، امین حضور یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران می‌باشد که در چند دهه‌ اخیر به بازار فروش لوازم خانگی مشهور شده است. در این بین، تنوع انواع لوازم خانگی در این بازار باعث سردرگمی خریداران می‌شود. از دیدگاه برخی از مردم، برندهای ال‌جی و سامسونگ و برندهای لوازم خانگی‌ جدید مانند دوو، اسنوا یا برندهای اروپایی مانند بوش و کنوود در برخی موارد سردرگم آنها را می‌کند. با توجه به تاریخ نگارش این مقاله که در شهریورماه ۱۴۰۳ نوشته شده است، تحلیل کلی از این بازار برای لوازم خانگی خدمت شما ارائه می‌دهیم.

  • لوازم خانگی ایرانی بخرم یا خارجی؟
    اصلی‌ترین دغدغه برای زوج‌ها این است که یک برند سال‌ها برایشان کار کند، ولی نمی‌دانند آیا برندهای ایرانی‌ می‌توانند اینطور باشند یا خیر. در بسیاری از موارد، خانواده‌ عروس می‌خواهند برای دخترشان سنگ تمام بگذارند؛ بنابراین این موضوع که لوازم خانگی که خریداری می‌کنند برند مشهوری باشد برایشان خیلی مهم است. در برخی موارد، دختر هم هوای خانواده‌ خود را دارد و سعی می‌کند منطقی‌ترین حالت ممکن را پیاده‌سازی کند و لوازم خانگی ایرانی ولی با کیفیت خریداری کند. در مورد اول، بزرگ‌ترین مشکل، خدمات پس از فروش و گارانتی است، زیرا برندهایی مانند سامسونگ و ال‌جی، وارداتشان به کشور ممنوع است. پس خبری از واردکننده‌ معتبر هم نمی‌باشد و بنابراین ضمانت‌نامه‌ای هم در کار نیست. بدترین کابوس هم برای خانواده‌ عروس، ماشین لباسشویی است که بعد از یک ماه کار نکند یا تلویزیونی که روشن نمی‌شود؛ پس منطقی‌ترین راه خرید لوازم خانگی با ضمانت‌نامه معتبر است.

  • قیمت‌ها در امین حضور چگونه است؟
    به‌طور کلی، با توجه به اینکه امین حضور از قدیم مرکز فروش و بازار لوازم خانگی بوده است و شامل فروشگاه‌های بسیاری می‌شود، رقابت قیمتی زیادی وجود دارد؛ بنابراین قیمت‌ها همه رقابتی هستند. همچنین تنوع کالایی در امین حضور بیشتر از هر جای دیگری می‌باشد. اگر شما هم به دنبال لوازم خانگی با قیمت مناسب می‌باشید، حتما این بازار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه به مقایسه قیمت ها در این بازار میپردازیم. در این مقاله به مقایسه ی قیمت لباسشویی دوو ،سامسونگ ، ال جی ، اسنوا میپردازیم

    برند مدل قیمت (به تومان) گنجایش (کیلوگرم) ویژگی‌های خاص
    دوو DWK۱-pr۹۸۰c ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ۹ فناوری Jet Shower
    سامسونگ WW۹۰T۵۵۴DAX ۳۳,۱۰۰,۰۰۰ ۹ فناوری EcoBubble
    ال‌جی FH۴G۱BCS۲ ۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ۹ فناوری TrueSteam
    اسنوا SWM-۹۴S۵۱ ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ۹ شستشو با بخار
  • چگونه از ضمانت کالا مطمئن شویم؟
    ضمانت کالا از مهم‌ترین مولفه‌های خرید کالا می‌باشد، اما نه هر ضمانتی... ضمانت‌نامه باید با اصالت باشد و در صورت بروز خرابی در وسیله، شرکت ضمانت کننده، توانایی تامین قطعات را داشته باشد؛ در غیر این صورت، آن ضمانت‌نامه با تکه کاغذ فرقی نمی‌کند. در مورد کالاهای ایرانی، اغلب دارای نمایندگی می‌باشند که ضمانت‌نامه‌های آن مشخص است. برای مثال، ضمانت‌نامه‌ محصولات دوو و اسنوا، شرکت انتخاب سرویس می باشد و ضمانت‌نامه‌های محصولات جی‌پلاس، گلدیران است، یا ضمانت‌نامه‌ محصولات کنوود شرکت پاک سرویس می‌باشد. این شرکت‌ها که واردکننده‌ و ضمانت کننده اصلی این کالاها بودند، توانایی تامین قطعات آنها را نیز دارند.

  • از چه فروشگاه‌هایی خرید کنیم؟
    بهترین فروشگاه‌ها برای خرید لوازم خانگی، نمایندگی‌های رسمی فروش برند ها هستند، زیرا خدمات پس از فروش قطعی تری ارائه می‌دهند. برای مثال، نمایندگی فروش دوو در امین حضور ، تمامی کالاهای خود را با ضمانت ۳۰ روز بازگشت بی‌قید و شرط و همچنین ۹۰ روز ضمانت تعویض و ۲۴ ماه گارانتی و ۱۰ سال ضمانت تعویض موتور در بیشتر محصولات خود ارائه می‌دهد. البته ضمانت‌نامه‌ موتور برای محصولات مختلف، متفاوت است.

       ۵.نحوه‌ی ارسال کالا در امین حضور چگونه است؟
در سال‌های اخیر، با پیشرفت تکنولوژی، اکثر کسب‌وکارهای حضوری به سمت بازار آنلاین رفته‌اند و فروشگاه اینترنتی خود را تاسیس کرده‌اند. این موضوع در مورد لوازم خانگی در امین حضور نیز صدق می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید بدون حضور در این بازار، خرید خود را انجام دهید. ارسال کالاها برای شهر تهران معمولاً با پیک مخصوص کالاهای کوچک و با خدمات لجستیک فروشگاه برای کالاهای بزرگ انجام می‌شود. همچنین برای شهرستان‌ها، ارسال کالاها معمولاً با استفاده از تیپاکس و باربری صورت می‌گیرد.

تحلیل بازار امین حضور

کلام آخر
خرید لوازم خانگی برقی مطمئن، قطعاً دغدغه‌ هر خانواده‌ ایرانی است، به‌خصوص زمانی که این خرید برای تهیه‌ جهیزیه باشد. پیشنهاد ما این است که حتماً پیش از خرید و قبل از تحت تأثیر تبلیغات قرار گرفتن، از فروشگاه‌های مختلف دیدن کنید و با کارشناسان این حوزه مشورت نمایید. بازار امین حضور با داشتن فروشگاه‌های متعدد، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای بررسی، مشاوره و انتخاب محسوب می‌شود؛ پس از این بازار غافل نشوید.

کد خبر: ۳۰۴٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha