۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
جای خالی دیپلماسی امیرعبداللهیان حس می‌شود

جای خالی دیپلماسی امیرعبداللهیان حس می‌شود

امیرعبداللهیان از ابتدای طوفان الاقصی با سفرهایی به منطقه اعلام کرد ایران نبض تحولات منطقه را دردست دارد؛ اما ظاهرا وزارت خارجه عراقچی تنها باتماس تلفنی می‌خواهد بار دیگر به وزارتخانه برجام تبدیل شود.

به گزارش بازار، هنوز یک هفته از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی نگذشته بود که حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه دولت سیزدهم علی رغم فضای شدید امنیتی به لبنان، سوریه، عراق و قطر سفر کرد.

او از ابتدای تحولات اخیر و در امنیتی‌ترین شرایط ده‌ها سفر به منطقه انجام داد و ابتکارات زیادی را روی میز گذاشت.

تحرکات بالای وی برای مدیریت میدانی دیپلماسی نشان می‌داد که جمهوری اسلامی ایران نبض تحولات منطقه را در دست دارد.

به عنوان نمونه او بدون لکنت زبان و با صراحت همواره از حق مشروع ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی دفاع و افکار عمومی را برای عملیات بزرگ وعده صادق آماده کرد.

دستگاه دیپلماسی دولت چهاردهم نه تنها ادبیات پاسخ مشروع ایران به اسرائیل در نتیجه ترور هنیه در تهران را به کلی حذف کرد که دولت ایران را به حاشیه تحولات جاری کشاند.

به عنوان نمونه عراقچی از روز گذشته تاکنون و پس از عملیات گسترده و تروریستی اسرائیل در لبنان، تنها به یک تماس تلفنی با همتای لبنانی خود بسنده کرده است.

به نظر می‌رسد وزارت امور خارجه عراقچی می‌خواهد بار دیگر به وزارتخانه برجام تبدیل شود و تحولات کنونی و ارتباط آن با منافع و امنیت ملی کشورمان را به رقبا و دشمنان منطقه‌ای ایران واگذار کند!

کد خبر: ۳۰۴٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha