۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
توسعه زیرساخت‌های هواشناسی کشور ۵ همت اعتبار نیاز دارد
معاون سازمان هواشناسی:

توسعه زیرساخت‌های هواشناسی کشور ۵ همت اعتبار نیاز دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور گفت: توسعه زیرساخت‌های هواشناسی نیازمند تخصیص اعتباری معادل پنج هزار میلیارد تومان (پنج همت) در پنج سال است.

به گزارش بازار از سازمان هواشناسی کشور، «محمد ناصر هاشمی» در حاشیه بازدید یکی از مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور از واحدهای عملیاتی سازمان هواشناسی اظهار داشت: برای ارتقای شبکه دیدبانی سازمان باید یک جهش اعتباری قابل‌ملاحظه در بودجه سازمان هواشناسی کشور رخ دهد تا کمبودها جبران شود.

وی افزود: با وجود همه محدودیت‌ها در چند سال اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری در سازمان رخ داده که یکی از آنها خریداری و نصب دهمین رادار هواشناسی کشور است که پس از ۱۵ سال از نصب نهمین رادار محقق شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور ادامه‌داد: برخی تجهیزات ما نظیر رادار هواشناسی به دلیل کاربردهای دوگانه‌ای که دارند، تحت تحریم هستند و تامین آنها بسیار دشوار است.

هاشمی همچنین به وضعیت وصول درآمدهای سازمان اشاره کرد و گفت: بخشی از درآمدهای عمومی سازمان امسال برای نخستین بار اختصاصی شد.

وی افزود: درآمدهای عمومی بر اساس سازوکار جاری کشور به خزانه دولت واریز می‌شود و در نهایت بخشی از آن به سازمان برمی‌گردد که ما تلاش می‌کنیم سهم سازمان از این درآمدها افزایش یابد.

کد خبر: ۳۰۴٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha