۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
اختصاص درآمد مالیات سیگار به زیرساخت‌های ورزشی

اختصاص درآمد مالیات سیگار به زیرساخت‌های ورزشی

رئیس مجلس گفت: بر اساس بند ح ماده ۷۳ قانون برنامه هفتم، صد در صد درآمد حاصل از مالیات بر سیگار را برای توسعه زیرساخت ورزش قرار دادیم.

به گزارش بازار، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از کشتی‌گیران مدال‌آور المپیک ۲۰۲۴ پاریس و قهرمانان مسابقات نوجوانان و جوانان جهان که صبح امروز (چهارشنبه) در فدراسیون کشتی برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه هفتم، میثاق دولت و مجلس است و اراده در مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم بر این است که شاهد تحقق این قانون باشیم، یادآور شد: ورزش یکی از احکام مورد تأکید در قانون برنامه است. بر اساس بند ح ماده ۷۳ قانون برنامه هفتم، صد در صد درآمد حاصل از مالیات بر سیگار را برای توسعه زیرساخت ورزش قرار دادیم لذا اعتبار این ردیف می‌تواند به بخشی از این موضوعات کمک کند.

دکتر قالیباف اضافه کرد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان در سایر حوزه‌ها قطعاً صحیح است، اما در این بخش باید استثنا قائل شد و در کمیسیون فرهنگی به آن بپردازیم که یکی از نقطه‌های درست و دقیق در حوزه سیاستگذاری بوده و لازم توجه است. امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند امید به تحول و تغییر در ابعاد مختلف زندگی مردم است.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه وقتی امروز حرف از رشد اقتصادی در مدیریت می‌زنیم، منظور رشد بهره‌وری است، عنوان کرد: قطعاً نخبگان ما به‌ویژه در عرصه اقتصادی این را می‌پذیرند که بی‌شک سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی اولویت ما است، اما من به‌عنوان یک فرد با تجربه می‌گویم امروز تحول در حوزه بهره‌وری مهم‌تر از حوزه سرمایه‌گذاری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر به‌دنبال رشد ۸ درصدی هستیم، ۳ درصد از آن در حوزه بهره‌وری است، گفت: بهره‌وری به‌معنای شایسته‌سالاری، عرضه داشتن و مدیریت درست است. ما برای جامعه خود نیازمند سلامت جسمی و روحی هستیم و بدون شک ورزش در ابعاد قهرمانی، عمومی و همگانی پیشتاز عرصه سلامت روحی و جسمی خواهد بود.

کد خبر: ۳۰۴٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha