۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
استقبال کشورهای حوزه خلیج فارس از مصالح ساختمانی ایرانی
مدیرعامل هلدینگ ساختمانی تالومر مطرح کرد؛

استقبال کشورهای حوزه خلیج فارس از مصالح ساختمانی ایرانی

گرگان- رجبی، مدیرعامل هلدینگ ساختمانی تالومر گفت: مصالح ساختمانی ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عمان، عربستان و عمارت بسیار مرغوب شناخته می شود.

حسین رجبی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مصالح ساختمانی ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عمان، عربستان و امارات بسیار مرغوب شناخته می شود، این در صورتی است که رقابت در این بازار بسیار فعال و برندهای زیادی در این کشورها حضور دارند.

مدیرعامل هلدینگ ساختمانی تالومر افزود: در یک سری مصالح مانند شیرآلات ساختمانی، سنگ و سرامیک، کالاهای برقی و دیگر اقلام رقابت بسیار جدی است و بسیار نیز استقبال می شود.

وی ادامه داد: صنعت مصالح ساختمان ایران رو به پیشرفت است و در نمایشگاه های بین المللی که در کشورهای مختلف برگزار می شود واقعا مصالح ساختمانی ما بسیار پربار و قابل رقابت با بسیاری از کشورهای دنیاست.

رجبی با اشاره به نمایشگاه صنعت ساختمان تهران که اخیرا برگزار شده بود، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه فوق العاده بود و با بررسی که داشتیم دریافتیم که به لحاظ کیفی، نوآوری، تولیدات شرکت های دانش بنیان و تولیدات منحصر به فرد در سطح بسیار عالی قرار داشت.

وی ادامه داد: در مقایسه با پروژه های خارجی، تولیدات این نمایشگاه نشان از رشد کیفی مصالح صنعت ساختمان دارد.

رجبی با اشاره به انتخابات نظام مهندسی ساختمان گفت: بخشی از معضلات موجود در نظام مهندسی به مشکلات صنفی مهندسان برمی گردد، که برخلاف تصور بسیاری از افراد که این قشر را مرفع می بینند، اما برخی از مهندسان این حوزه از لحاظ درآمدی و بحث شغلی با دغدغه های زیادی روبه رو هستند لذا انتظار بر این است در هیات مدیره جدید به این مساله رسیدگی و تغییراتی اتفاقات بیافتد تا رضایتمندی مهندسان حاصل شود.

حل مشکلات نظام مهندسی مستلزم سیاست گذاری است

مدیرعامل هلدینگ ساختمانی تالومر متذکر شد: مسائل و مشکلات زیادی در خصوص تعهدات اجتماعی نظام مهندسی ساختمان وجود دارد و به مساله نظارت ها، طولانی شدن فرآیند اخذ پروانه های ساختمانی بر می گردد که بخشی از آن به حوزه نظام مهندسی مرتبط است و برای حل این مشکلات باید سیاست گذاری انجام شود.

وی تصریح کرد: البته برخی از این سیاست گذاری ها باید در حوزه کلان رقم بخورد و در اختیار هیات مدیره نظام مهندسی نیست که لازم است از طریق تعامل با مراجع بالاتر، نسبت به تغییر یا اتخاذ سیاست های جدید اقدام شود.

وی گفت: با وضعیت فعلی باید به دنبال رویکرد جدید باشیم که انتخابات نظام مهندسی با حداکثر مشارکت، فضای رقابتی خوب و با دیدگاه های جدید برگزار و یک هیات مدیره قوی و رو به رشد را تشکیل دهد تا بتوانیم در این حوزه موفق باشیم.

وی با بیان اینکه روند ثبت نام مهندسان در سامانه آی ام اس بر کاهش مشارکت مهندسان در انتخابات تاثیر می گذارد، بیان کرد: با توجه به اینکه فرایند ثبت نام در این سامانه مشکل است و علاوه بر بحث اطلاع رسانی ضعیف و مشکلاتی که در حوزه سیستم ها وجود دارد، سبب شده عملا برخی از مهندسان از حضور در انتخابات صرف نظر کنند.

رجبی یادآور شد: از لحاظ قانونی شرط داشتن کارت عضویت در نظام مهندسی ساختمان، برای حضور در انتخابات کفایت می کند اما متاسفانه دستورالعمل هایی از جمله ثبت نام در این سامانه مشکلات جدیدی را ایجاد کرده9 که امیدواریم به زودی اصلاح شود.

مدیرعامل هلدینگ ساختمانی تالومر در خاتمه متذکر شد: امیدوارم حوزه مدیریتی، نظام مهندسی، شهرداری ها و سایر حوزه های مرتبط با صنعت ساختمان شرایط را برای حضور سرمایه گذاران این صنعت فراهم کنند تا شرایط بهتر پیش رود.

کد خبر: ۳۰۴٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha