۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
یورو مقابل دلار قد علم می کند
تحلیل تکنیکال جفت ارز EURUSD

یورو مقابل دلار قد علم می کند

‌ با شکست حمایت ۱٫۱۰۴۰ دلار می توان گفت که سناریوی نزولی باطل شده و در این صورت اهداف بعدی یورو سطوح ۱٫۰۹۹۰ و ۱٫۰۹۴۰ دلار خواهند بود.

سمیه شوریابی؛ بازار: جفت ارز EURUSD از اطراف ۱٫۱۰۹۵ دلار تقویت شد همچنین تضعیف ارزش دلار آمریکا از یورو حمایت کرده است و سرمایه گذاران به دقت سیاست های پولی آمریکا را دنبال می کنند و منتظرند تا سرعت و اندازه کاهش نرخ بهره آمریکا مشخص شود.

با نزدیک شدن به نشست تعیین نرخ بهره آمریکا (روز چهارشنبه) حساسیت ها نسبت به آینده نرخ بهره بزرگترین اقتصاد دنیا هم بیشتر شده است، از دید بازار، شانس کاهش نرخ بهره ۰٫۵۰ واحد درصدی آمریکا در نشست ۱۸ سپتامبر از ۵۰ درصد به ۴۱ درصد کاهش یافته و شانس کاهش نرخ بهره ۰٫۲۵ واحد درصدی هم از ۵۰ درصد به ۵۹ درصد رسیده است.

معامله گران EURUSD بیشتر به کنفرانس مطبوعاتی توجه خواهند کرد. اگر رئیس فدرال رزرو آمریکا از کاهش بیشتر نرخ بهره در ماه های آینده حرف بزند، فشار های فروش در دلار آمریکا تشدید خواهد شد و شاهد رشد بیشتر جفت ارز EURUSD خواهیم بود.

یورو مقابل دلار قد علم می کند

روز جمعه رئیس بانک مرکزی ایرلند و از اعضای بانک مرکزی اروپا گفت که آینده برای بانک مرکزی اروپا مبهم است و به همین دلیل به داده های اقتصادی بیشتری برای تصمیم گیری نیاز دارد، Makhlof تأکید کرده که بانک مرکزی اروپا برنامه مشخص و از قبل تعیین شده ای برای تعیین نرخ بهره ندارد، اما اطمینان دارد که تورم ناحیه یورو به هدف ۲ درصدی باز خواهد گشت.

پیش بینی یورو

جفت ارز EURUSD به ۱٫۱۱ دلار رسید و با مقاومت جدی در این محدوده مواجه شد، حرکت نزولی کوتاه مدتی در یورو دیده می شود اما این حرکت موقتی خواهد بود، چون که روند کلی یورو در برابر دلار آمریکا صعودی است و یورو می تواند به سطوح ۱٫۱۲ دلاری برسد، تنها با شکست حمایت ۱٫۱۰۴۰ دلار می توان گفت که سناریوی نزولی باطل شده و در این صورت اهداف بعدی یورو سطوح ۱٫۰۹۹۰ و ۱٫۰۹۴۰ دلار خواهند بود.

کد خبر: ۳۰۳٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha