۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
رکورد تاریخی قیمت طلا باز هم شکست| افزایش قیمت جهانی طلا به ۲۵۸۹ دلار!
تحلیل بازار جهانی طلا؛

رکورد تاریخی قیمت طلا باز هم شکست| افزایش قیمت جهانی طلا به ۲۵۸۹ دلار!

همانطور که از هفته های قبل پیش بینی می شد، قیمت طلا همزمان با انتشار خبر تصمیم جدی فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره بانکی در ماه سپتامبر رو به افزایش گذاشته و بار دیگر رکورد شکنی کرد.

بازار؛ گروه بین الملل: همانطور که از هفته های قبل پس بینی میشد، قیمت طلا همزمان با انتشار خبر تصمیم جدی و البته احتمالی فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره بانکی در ماه سپتامبر رو به افزایش گذاشته است. قیمت انس جهانی طلا صبح روز دوشنبه به وقت بازارهای آسیایی برای سومین روز متوالی روند افزایشی خود را ادامه داده و به رقم ۲۵۸۹ دلار رسید که رکورد تاریخی تازه ای برای این فلز گرانبها محسوب می شود.

اکنون همه چشم ها به جلسه مهم کمیته بازار آزاد فدرال دوخته شده که قرار است پایان این هفته برگزار شود. از سوی دیگر، شاخص دلار نیز که نشانگر سهم دلار آمریکا از بازار فارکس و قدرت آن در این بازار است نیز به پایینترین سطح خود طی یک ماه اخیر رسیده که نشانه خوبی از ادامه احتمالی روند افزایش قیمت طلا در بازار است.

دو فاکتور مهم و تعیین کننده در بازار طلا تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا، نرخ بهره بانکی و مساله انتخابات است که هر دو به سود طلا کار می کنند.

بالاترین حد شاخص دلار در بازه زمانی یک ماهه روی ۱۰۷ بوده و این در حالیست که در حال حاضر، شاخص برای سومین روز متوالی دچار ریزش شده و به کانال ۱۰۰ سقوط کرده است.

رکورد تاریخی قیمت طلا باز هم شکست| افزایش قیمت جهانی طلا به ۲۵۸۹ دلار!

نکته دیگری که در روند بررسی فاندامنتال بازار طلا باید به آن پرداخت اینکه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بی ثباتی ایجاد شده در بازار این کشور به دلیل انتخابات، بخش مهمی از سرمایه های در گردش سرمایه گذاران، به سمت بازار طلا روانه شده است. لذا، دو فاکتور مهم و تعیین کننده در بازار طلا تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا، نرخ بهره بانکی و مساله انتخابات است که هر دو به سود طلا کار می کنند.

اما دو بانک مرکزی مهم دیگر جهان یعنی بانک مرکزی ژاپن و انگلیس نیز قرار است پایان هفته جاری، جلسه خود در خصوص تعیین سیاست های پولی و بانکی جدید را برگزار نمایند که خروجی جلسات انها نیز بر بازار طلا تاثیرگذار خواهد بود. با اینحال، درست مانند دیگر بازارهای مالی، همچنان تصمیمات فدرال رزرو آمریکا در اولویت رصد سرمایه گذاران بازار طلا قرار داشته و بیشترین میزان تاثیرگذاری را روی این بازار خواهد داشت.

در شرایط فعلی توصیه می شود از گشودن هرگونه خرید هیجانی خودداری نموده و در نظر داشته باشید که محدوده قیمت فعلی تنها برای فروشندگان مناسب است و نه خریداران.

آنچه تاکنون از تحلیل هاس هلدینگ های بزرگ بانکی بر می آید که اینکه به احتمال زیاد، فدرال رزرو در مرحله نخست کاهش نرخ بهره بانکی، این نرخ را بیش از ۵۰ واحد کاهش نخواهد داد؛ تخمین هایی که از سوی گروه مالی بزرگ CME نیز مورد تایید قرار گرفته است. لذا، نمی توان جهش چندان بزرگی بیش از مقدار فعلی برای قیمت طلا متصور شد. اما مساله مهم این است که روند کاهش نرخ بهره بانکی قطعا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز ادامه خواهد یافت که این به معنای افزایش قدرت و قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

رکورد تاریخی قیمت طلا باز هم شکست| افزایش قیمت جهانی طلا به ۲۵۸۹ دلار!

در حال حاضر، شاخص های مهم تکنیکال به ویژه RSI۱۴ روزه نشانگر قرار گرفتن قیمت در محدوده فشار خرید است. مهمترین مقاومت پیش روی طلا روی ۲۵۹۰ دلار قرار داشته که در صورت عدم موفقیت گاوها در عبور از این سطح مقاومت، احتمال ریزش و اصلاح تا سطح ۲۵۵۰ دلار وجود دارد. همچنین در صورت ادامه ریزش، می توان شاهد اصلاح بیشتر قیمت تا سطح حمایت بعدی یعنی ۲۵۳۱ دلار باشیم. در شرایط فعلی توصیه می شود از گشودن هرگونه خرید هیجانی خودداری نموده و در نظر داشته باشید که محدوده قیمت فعلی تنها برای فروشندگان مناسب است و نه خریداران. برای خرید با قیمتی امن، بهتر است تا زمان اصلاح قیمت به سطوح یاد شده تامل نمایید. هرچند، توصیه می شود حتما خروجی جلسه مهم آخر هفته کمیته بازار آزاد فدرال را برای درک و تحللی جهت گیری بازار طی روزهای آتی، رصد نمایید.

کد خبر: ۳۰۳٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha