۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
صادرات نفت عربستان به چین افزایش می‌یابد

صادرات نفت عربستان به چین افزایش می‌یابد

منابع تجاری از افزایش صادرات نفت عربستان سعودی به چین در ماه اکتبر ۲۰۲۴ خبر دادند.

به گزارش بازار، منابع تجاری اعلام کردند پس از آنکه عربستان سعودی قیمت فروش نفت خود را به مشتریان آسیایی کاهش داد، تقاضا برای نفت این کشور بالا رفت و بدین‌ترتیب عرضه نفت خام عربستان سعودی به چین در ماه اکتبر به ۴۶ میلیون بشکه می‌رسد.

به گفته این منابع، پالایشگران بزرگ چین یعنی شرکت‌های سینوپک و پتروچاینا در ماه اکتبر به‌دنبال افزایش بارگیری نفت بودند، درحالی‌که تقاضا از سوی شرکت‌های پالایش خصوصی مانند رونگشنگ و هنگلی تغییری نداشت.

واردات نفت خام به چین در ماه اکتبر بالاتر از ۴۳ میلیون بشکه‌ای است که پیش‌بینی می‌شد پالایشگران چینی در ماه سپتامبر دریافت کنند.

افزایش تقاضا از سوی بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان پس از آن انجام می‌شود که شرکت نفت دولتی سعودی آرامکو عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام نوع سبک عربی را برای عرضه به مشتریان آسیایی در ماه اکتبر به پایین‌ترین سطح در سه سال اخیر کاهش داد.

عربستان سعودی بعد از روسیه دومین عرضه‌کننده نفت خام به چین است. بااین‌حال، داده‌های گمرک چین نشان می‌دهد صادرات نفت خام عربستان به چین در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۳درصد کاهش یافته و به ۴۶ میلیون و ۷۹۰ هزار تن (یک‌میلیون و ۶۱۰ هزار بشکه در روز) رسیده است.

کد خبر: ۳۰۳٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha