۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳
سهام نفت ستاره خلیج فارس چه تاریخی در بورس عرضه می شود؟

سهام نفت ستاره خلیج فارس چه تاریخی در بورس عرضه می شود؟

هنوز زمان دقیقی برای عرضه سهام نفت ستاره خلیج فارس در بورس اعلام نشده اما افقی می گوید که موافقت بورس برای پذیرش این پالایشگاه در بورس گرفته شده و منتظر انجام اقدامات تکمیلی برای عرضه اولیه هستیم.

بازار، گروه آب و انرژی: پذیرش نفت ستاره خلج فارس در بورس بعد از سال ها مورد موافقت سازمان قرار گرفت. حالا لحظه شماری برای عرضه سهام این پالایشگاه شروع شده اما هنوز زمان دقیقی برای آن اعلام نشده است.

بابک افقهی رییس هیات مدیره پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ضمن ابراز امیدواری نسبت به عرضه اولیه نفت ستاره در بازار سرمایه طی ماه های آینده، به بازار می گوید: موافقت بورس برای پذیرش این پالایشگاه در بورس گرفته شده و منتظر انجام اقدامات تکمیلی برای عرضه اولیه آن هستیم.
او در پاسخ به این سوال که عرضه اولیه شرکت نفت ستاره خلیج فارس کی اتفاق خواهد افتاد، گفت: اگر تغییرات مدیریتی اتفاق نمی افتاد خیلی خوش بین تر بودیم نسبت به عرضه اولیه نفت ستاره خلیج فارس، ولی تغییر مسولیت ها تا حدودی می تواند این فرآیند را طولانی تر کند. ولی امیدواریم که هر چه سریع تر این اتفاق بیافتد و گام بزرگ برای سهامداران انجام شود.
به گفته افقهی، «تخمین ها نشان می دهد که بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار ارزش این دارایی است که ۴۹ درصد آن متعلق با تاپیکو بوده و می تواند ارزش سهام این هلدینگ را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.» اما فواید عرضه سهام نفت ستاره در بورس تنها محدود به تاپیکو و خود این پالایشگاه نمی شود. فعالین بازار بر این باورند که ورود نفت ستاره به بازارسرمایه منجر به افزایش ارزش روز بازار و ارزش معاملات خواهد شد، به همین دلیل مسولین ذی ربط باید این فرآیند را تسریع ببخشند.
شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز از جمله مهمترین شرکت‌های بزرگ تولیدی با جایگاه استراتژیک است که توانسته ایران را به صادرکننده بالقوه بنزین تبدیل کند. همچنین درحال حاضر بیش از یک سوم بنزین مصرفی کشور توسط نفت ستاره خلیج فارس تولید می‌شود. بر همین اساس کارشناسان بر این باورند که با توجه به ارزش و اهمیت این شرکت، نفت ستاره خلیج فارس می تواند جزو ۵ شرکت اول بورس تهران از نظر ارزش بازار و میزان فروش خواهد بود.

کد خبر: ۳۰۳٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha