۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
نامه سرگشاده ۵ عضو برای تحریم جلسه شورای شهر تبریز
در اعتراض به تعلیق عضویت پرویز هادی انجام شد؛

نامه سرگشاده ۵ عضو برای تحریم جلسه شورای شهر تبریز

تبریز- پنج نفر از اعضای شورای شهرتبریز در جلسه امروز حاضر نشدند تا جلسه از رسمیت خارج شود، عدم حضوری که به معنای اعتراض به تعلیق پرویز هادی تلقی می‌شود، آنها نامه سرگشاده ای نیز منتشر کردند.

به گزارش بازار، در حالی که روز گذشته فرمانداری تبریز درنامه‌ای به شورا از تعلیق عضویت پرویز هادی عضو شورای شهر تبریز به علت غیبت‌های مکرر خبر داده بود، صبح امروز پنج تن از اعضای شورا در جلسه علنی حاضر نشدند تا جلسه از رسمیت خارج شود. عدم حضوری که به معنای اعتراض به تعلیق پرویز هادی تلقی می‌شود.

جلسه شورای شهر تبریز، صبح امروز به دلیل به اکثریت نرسیدن تعداد اعضا رسمی برگزار نشد تا ترکش‌های تعلیق پرویز هادی از عضویت شورا، به صحن علنی برسد.

۵ تن از اعضای شورای شهر تبریز به رئیس شورا در نامه علت عدم حضور خود در جلسه دویست و یازدهم شورای شهر را اعلام کردند. در این نامه که امروز در جلسه شورای شهر تبریز نیز قرائت شد آمده است:

جناب آقای احمدی

ریاست محترم شواری اسلامی کلانشهر تبریز

سلام علیکم، احتراماً با عنایت به نامه ارسالی فرماندار محترم شهرستان تبریز به شماره ۱۵۰۳۲۷ مورخه ۱۴۰۳/۶/۲۴ به حضرت عالی مبنی بر اعمال تبصره ماده ۷ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب و اصلاحات بعدی آن و تقاضای دعوت از عضو محترم علی البدل به جانشینی پرویز هادی صرف نظر از اینکه غیبت‌های ایشان به ۲ ماه نرسیده است و به دلیل تعطیلی جلسه رسمی مورخه ۱۴۰۳/۴/۲۴ از سوی هیئت رئیسه شروع غیبت‌های آقای هادی که با مرخصی از رؤسای وقت شورا بوده است، باید از مورخه ۱۴۰۳/۴/۳۱ لحاظ گردد و ۲ ماه ادعایی مبنای نامه محقق نشده است، نظر به اینکه حتی در فرض شمول نیز تبصره مذکور در فرضی است که بعد از ۲ ماه عضو غایب امکان حضور نداشته باشد و در فرض حضور در هر بازه زمانی ۶ ماه) تعیین شده، عضو اصلی حضور خواهد یافت و حضور منتخب علی البدل که عضو نیز اطلاق نشده است، بلکه جانشین عضو غایب ذکر شده است منتفی خواهد شد و با در نظر گرفتن این امر که به دلیل وجود مقررات خاص حاکم بر بررسی غیبت اعضای شورای اسلامی شهر در قوانین موضوعه، نص کلی تبصره ماده ۷ برای غیبتها فاقد موضوعیت است و از طرفی نیز اختیار اعمال ماده مرقوم به فرماندار محترم اعطا نگردیده است.

فلذا با کمال احترام معروض می‌دارد که نامه صادره فاقد وجاهت قانونی قلمداد می‌گردد با توجه به استعلامات لازم از وزارت کشور و دستور مستقیم آقای جمالی نژاد مبنی بر غیرقانونی بودن نامه فرماندار و دستور اصلاح نامه و عدم تمکین فرماندار به نامه مذکور ضمن اعتراض به اقدام غیر قانونی فرماندار تبریز در جلسه حضور نیافته و پیگیری‌های قانونی از طریق محاکم و مراجع ذیربط انجام خواهد گرفت.

بنابراین با توجه به لزوم صیانت هیئت رئیسه از قانون و همچنین اعضای شورا اقدامات قانونی باید از طریق هیئت رئیسه انجام گیرد. در ضمن جناب آقای راستی از نیروهای ارزشی و مورد احترام اینجانبان بوده و معتقدیم حضور ایشان منشأ اثرات خیر برای شهر خواهد بود لیکن اقدامات غیر قانونی فرماندار سبب ایجاد تنش و آسیب خوردن فعالیت‌های شهرداری گردیده ضروری است در جهت حمایت از منافع شهر اقدامات قانونی سریعاً انجام و به سمع و نظر مردم شریف تبریز برسد.

این نامه را رسول برگی، حکیمه غفوری، سیدکاظم زعفرانچیلر، علی نوای باغبان و پرویز هادی امضا کردند.

کد خبر: ۳۰۳٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha