۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
بی‌برنامگی و نبود جدیت در تصمیم‌گیران مرتبط با بازار
بورس در یک نگاه؛

بی‌برنامگی و نبود جدیت در تصمیم‌گیران مرتبط با بازار

همچنان شاهد خروج پول از چرخه‌ معاملات سهام هستیم و مهم‌ترین دلیل این امر، فقدان اقدامات لازم برای ایجاد اعتماد و اطمینان در میان سرمایه‌گذاران است.  

سمیه شوریابی؛ بازار: بسیاری از صنایع از ابتدای سال، افزایش نرخ خوبی نگرفتند و با افت قابل توجه قیمت در هیجانات منفی بازار، روزهای بدی را تجربه کردند.

به‌نظر می‌رسد، خبرهای اخیر در خصوصی افزایش نرخ شیرخام و افزایش نرخ برخی از صنایع مانند دارویی‌ها، احتمالاً صنایع کوچک را در بازار پیشتاز خواهد کرد، همه این موارد در حالی است که ثبات دلار نیما و قیمت‌های جهانی نیز محرک قوی را برای بازار فراهم نکردند، همچنین بازارهای مشتقه نیز سیگنال خوبی را به بازار به خصوص شاخص‌سازها مخابره نمی‌کنند، قراردادهای اختیار معامله طی روز گذشته با افت شدید پرمیوم همراه شدند و احتمالاً کاهش ارزش معاملات این بازار نیز نوید روزهای خوبی را برای بزرگان بازار نمی‌دهد، ضمن آنکه نوسان‌پذیری ضمنی قراردادها نسبت به نوسان‌پذیری تاریخی آن در پایین‌ترین سطوح قرار دارد، از این‌رو احتمالاً شاخص هموزن برای متعادل‌ شدن مسیر طولانی سبزی را در پیش دارد.

تا زمان کاهش فاصله دلار نیما و آزاد یا تک‌نرخی‌شدن آن شاخص‌کل روند صعودی پایداری را تجربه نخواهد کرد

احتمالاً تا زمان کاهش فاصله دلار نیما و آزاد یا تک‌نرخی‌شدن آن شاخص‌کل روند صعودی پایداری را تجربه نخواهد کرد، ضمن آنکه هنوز تکلیف نرخ بهره مشخص نیست و هنوز نرخ بهره اوراق در سطوح بالایی قرار دارد.

بی‌برنامگی و نبود جدیت در تصمیم‌گیران مرتبط با بازار

بازار

عدم بازگشت دامنه نوسان سهام به حالت عادی به رغم گذشت یک دوره بسیار طولانی، حاکی از بی‌برنامگی و نبود جدیت در تصمیم‌گیران جدید مرتبط با بازار سرمایه برای بهبود وضعیت آن است، در عین حال که ارزش معاملات در سطوح قابل قبولی قرار ندارد، همچنان شاهد خروج پول از چرخه‌ معاملات سهام هستیم و مهم‌ترین دلیل این امر، فقدان اقدامات لازم برای ایجاد اعتماد و اطمینان در میان سرمایه‌گذاران است.

شاخص هم‌وزن بازار در روند هفتگی کمی دیگر فضا برای حرکت خواهد داشت اما با دامنه نوسان ۳ درصدی و دستکاری‌ شده، هرگز زیان سهامداران در نمادهای کوچک بازار جبران نخواهد شد

به لحاظ فنی بین محدوده دو میلیون و ۵۰ هزار واحد الی دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد شاخص کل بورس، بازار گرایش به نزول و بین دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد الی دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد گرایش به صعود خواهد داشت. زیر دو میلیون و ۵۰ هزار واحد بازار وارد چرخه نزولی میان‌مدت و بالای دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد وارد چرخه صعودی میان‌مدت خواهد شد.

شاخص هم‌وزن بازار در روند هفتگی کمی دیگر فضا برای حرکت خواهد داشت اما با دامنه نوسان ۳ درصدی و دستکاری‌ شده، هرگز زیان سهامداران در نمادهای کوچک بازار جبران نخواهد شد.

مسئولین اقتصادی جدیدِ رده‌بالا، بایستی هرچه سریع‌تر تکلیف خود را با بازار بورس مشخص کنند و در این زمینه به اتفاق نظر برسند، اکنون بازار کاملا بی هدف و بدون یک چشم‌انداز روشن فعالیت می‌کند و این وضعیت برای فعالان بازار قابل قبول نیست!

کد خبر: ۳۰۳٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha