۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
ظرفیت ویژه سیستان و بلوچستان در تولید انجیر| ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت انجیر
معاون جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

ظرفیت ویژه سیستان و بلوچستان در تولید انجیر| ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت انجیر

زاهدان- شهرکی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سطح زیر کشت انجیر بارور در زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان بیش از ۲۰۰ هکتار است.

اردشیر شهرکی در گفتگو با بازار اظهار داشت: انجیر یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که در استان سیستان و بلوچستان مورد کشت قرار گرفته و همه ساله بخش عمده‌ تامین این محصول از سیستان و بلوچستان تامین می‌گردد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انجیر میوه‌ای شیرین و گوشتدار و دارای خاصیت‌های فراوان است؛ سطح زیر کشت انجیر بارور در زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان بیش از ۲۰۰ هکتار است.

وی افزود: برداشت انجیر در این استان از تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد که از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ تن محصول انجیر از سطح باغات برداشت و روانه بازار شده است.

شهرکی در ادامه گفت: با توجه به شرایط اقلیمی خاص استان سیستان و بلوچستان انجیر در سراسر آن به صورت پراکنده کشت و روانه بازار می‌شود اما بیشترین باغات این میوه در شهرستان‌های زاهدان و خاش قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: کشت انجیر بارور در استان سیستان و بلوچستان باعث شده تا بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال داشته باشند.

وی بیان کرد: میوه انجیر برای نرم کردن سینه و روده موثر است و میوه تازه این محصول منبع غنی بتاکاروتن و ویتامین ث است که در جلوگیری از ابتلا به سرطان کاربرد دارند.

کد خبر: ۳۰۳٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha