۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
جلوگیری از بروز وقفه در صادرات نفت‌خام
به همت متخصصان تعمیرات زیرآب انجام شد

جلوگیری از بروز وقفه در صادرات نفت‌خام

متخصصان تعمیرات زیرآب شرکت نفت فلات قاره در روزهای پایانی تابستان بسیار گرم منطقه لاوان، موفق به بازیابی و اصلاح هاوزرهای غرق‌شده پایانه SBM (گوی شناور) و جلوگیری از بروز وقفه در صادرات نفت‌خام شدند.

به گزارش بازار، به‌نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، در پی اعلام واحد عملیات دریایی مبنی بر ورود تانکر (نفتکش) به لنگرگاه برای بارگیری از گوی شناور (SBM)، گروه تعمیرات زیرآب منطقه، عملیات آماده‌سازی این پایانه برای مهار تانکر و بارگیری نفت‌خام را مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده آغاز کرد.

با ورود گروه‌ غواصی در محدوده پایانه، مشاهده شد هاوزرهای مهار تانکر به بویه به دور یکدیگر پیچ خورده و به‌صورت کامل و عمود بر سطح دریا غرق شده است. ازاین‌رو، به‌منظور جلوگیری از قطع صادرات و ایجاد وقفه در بارگیری، بلافاصله عملیات برای رفع مشکل و جداسازی دو هاوزر از یکدیگر که هرکدام ۴۵ متر طول و حدود ۲ تن وزن دارند، آغاز شد.

این عملیات فقط با یک گروه چهارنفره و بدون وقفه از ساعت ۷ صبح تا ۱۷ به طول انجامید که خوشبختانه هر دو هاوزر به سطح آب منتقل و پایانه آماده اتصال به تانکر شد و انتقال نفت‌خام به تانکر بدون وقفه انجام شد.

این عملیات در دمای ۴۲ درجه و شرجی حدود ۹۰درصد انجام شد که متأسفانه پس از پایان این عملیات دشوار و طاقت‌فرسا، غواصان به‌دلیل فشار کاری بالا و کمبود نیروهای لازم و گرمای شدید دچار گرمازدگی وخیم شدند و پس از پیاده‌شدن از شناور به‌سرعت به درمانگاه انتقال یافتند و تحت درمان قرار گرفتند.

کد خبر: ۳۰۳٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha