۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
کمبود نیرو برای فرآوری پسته در بهاباد
مدیر جهاد کشاورزی بهاباد خبر داد؛

کمبود نیرو برای فرآوری پسته در بهاباد

یزد- مدیر جهاد کشاورزی بهاباد با اشاره به کمبود نیرو برای فرآوری پسته در این شهرستان از به کارگیری اتباع مجاز برای تامین کارگر مورد نیاز مراکز فرآوری برای جلوگیری از تعطیلی آن‌ها خبر داد.

علی اکبر رحمتیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به بررسی مسائل و مشکلات کارگاه‌های فرآوری پسته این شهرستان اعلام کرد: هم اکنون ١٧ واحد فرآوری وضبط پسته دارای مجوز در شهرستان وجوددارد واین کارگاه‌ها نقش مهمی در برداشت پسته دارندو کمک به کشاورزان دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید به نحوی نیروی کار مورد نیاز این کارگاه‌ها تامین شده و کشاورزان بتوانند محصول پسته خودرا برداشت وبه موقع فرآوری کنند، افزود: در بازدید از کارگاه های فرآوری و ضبط پسته در شهرستان مشخص شد که مشکل اصلی آنها نبود کارگر ساده برای راه اندازی کارگاه ها است که این امرموجب شده تا این کارگاه‌ها در این فصل تعطیل ونتوانند جوابگوی مردم باشند.

وی ادامه داد: مقرر شد این کارگاه‌ها نیروی مورد نیاز خود را درمدت معین اعلام تا درصورت موافقت مراجع قانونی وارائه مجوزهای لازم از نیروهای اتباع که دارای مجوز رسمی هستند تامین شود.

برداشت ۳۵۰۰ تن پسته خشک در سال گذشته

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد با اشاره به اینکه سال گذشته با پیشرفت چشمگیر ۳ هزار و ۵۰۰ تن پسته خشک از باغ‌های بهاباد برداشت شد اظهار امیدواری کرد که امسال هم با تلاش کشاورزان و همکاری سایرین شاهد برداشت محصول خوبی از باغات شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه کار برداشت پسته در بهاباد از اواخر شهریور آغاز شده و تا پایان مهر ماه ادامه دارد، اعلام کرد: شهرستان بهاباد از مناطق عمده تولید پسته از ارقام اوحدی، کله قوچی و احمدآقایی در استان یزد است و با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، زمینه کشت و توسعه پسته در آن فراهم شده است.

کد خبر: ۳۰۳٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha