۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۱
شرایط جدید انتشار اوراق مرابحه برای شرکت‌های کوچک اعلام شد

شرایط جدید انتشار اوراق مرابحه برای شرکت‌های کوچک اعلام شد

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس گفت: شرکت‌هایی که درخواست انتشار اوراق مرابحه با حداکثر ۲۰۰ میلیارد تومان و با سررسید حداکثر ۱۸ ماهه دارند، می‌توانند از شرایط جدید اوراق برخوردار شوند.

به گزارش بازار، وحید روشن‌قلب مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به آخرین جزئیات از اصلاحات صورت گرفته در دستورالعمل انتشار اوراق مرابحه با هدف تأمین مالی شرکت‌های کوچک، گفت: طبق دستورالعمل‌های موجود، فرآیند انتشار اوراق برای مبالغ کوچک تفاوتی با انتشار اوراق با مبالغ بزرگ‌تر نداشت، بر این اساس فرآیندها و نیز الزامات در نظر گرفته شده برای انتشار این اوراق یکسان بودند.

الزام متقاضیان انتشار اوراق با مبالغ کم نسبت به رعایت الزامات انتشار اوراق با مبالغ بالاتر باعث شد تا انتشار این اوراق در مبالغ کوچک چندان به صرفه نباشد و این اقدام در نظر گرفته شد تا شرکت‌هایی که عموماً برای تأمین سرمایه در گردش خود نیازمند مبالغ کوچک‌تر هستند، بتوانند با سهولت بیشتری اقدام به انتشار اوراق کنند.

بر اساس تغییرات دستورالعمل انتشار اوراق مرابحه که به تصویب هیأت مدیره سازمان بورس رسیده، مقرر شد تا شرکت‌هایی که درخواست انتشار اوراق مرابحه با مبالغ حداکثر ۲۰۰ میلیارد تومان و با سررسید حداکثر ۱۸ ماهه دارند، بتوانند از شرایط جدید انتشار اوراق برخوردار شوند.

کد خبر: ۳۰۳٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha