۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
یک دادگاه در انگلستان تتر را به عنوان دارایی پذیرفت

یک دادگاه در انگلستان تتر را به عنوان دارایی پذیرفت

یک دادگاه عالی بریتانیا حکم داده که استیبل کوین تتر، یک دارایی است. این اولین حکمی است که تحت قوانین انگلیس در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال پس از یک محاکمه کامل صادر می‌شود.

به گزارش بازار، وضعیت حقوقی تتر یک موضوع مقدماتی در پرونده‌ای بود که توسط یکی از قربانیان بازار ارزهای دیجیتال مطرح شده‌ بود. این فرد به خاطر یک سرقت دارایی‌های دیجیتالش از جمله تتر را از دست داده‌ بود. فرد کلاهبردار هم این دارایی‌ها را از طریق میکسرها و صرافی‌های مختلف جابه‌جا کرده بود.

در هر صورت ریچارد فارنهیل (Richard Farnhill)، معاون قاضی دیوان عالی دادگستری، در روز قبل اعلام کرد: تتر طبق قوانین انگلیس حقوق مالکیت را دارد.

او تاکید کرد که طبق حکمی در سال ۲۰۱۹ ارزها دیجیتال دارایی هستند. فارنهیل تاکید کرد که این حکم با موضع کمیسیون حقوقی انگلستان و گزارش دارایی‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۳ مطابقت دارد.

دولت بریتانیا روز چهارشنبه هم لایحه‌ای را به پارلمان ارائه کرد تا وضعیت حقوقی دارایی‌های دیجیتال (از جمله بیت کوین، تتر و سایر ارزهای دیجیتال و NFTها) را روشن کرده و آن‌ها را به عنوان دارایی شخصی احتساب کند. پس از تصویب، این لایحه دسته سومی از اموال شخصی ایجاد می‌کند.

شایان ذکر است که تتر بزرگ‌ترین استیبل کوین کل بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. مارکت کپ تتر بیشتر از ۱۱۰ میلیون دلار است و به همین خاطر سومین ارز برتر کل بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

کد خبر: ۳۰۳٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha