۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
حباب همه صندوق‌های طلا را فرا گرفته است
بررسی صندوق‌های طلا در بورس؛

حباب همه صندوق‌های طلا را فرا گرفته است

طلا بازاری پیشرو محسوب می‌شود اما به شرطی که دارایی‌ها مبتنی بر طلا دچار حباب‌های خیلی بالایی نباشند.

سمیه شوریابی؛ بازار: صندوق‌های طلا، صندوق‌هایی هستند که وجوه سرمایه‌گذاران را در اوراق مبتنی بر سکه طلا و شمش طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا، ریسک‌های معمول خرید و نگهداری فیزیکی سکه طلا نظیر تقلبی بودن و سرقت را ندارد در عین حال، بازدهی این صندوق‌ها نزدیک به بازدهی سکه طلاست. علاوه بر این، امکان سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها با مبلغی بسیار کمتر از ارزش یک سکه طلا نیز امکان‌پذیر است.

با این حال صندوق‌های طلای بورسی در حال حاضر به صورت جمعی دارای حباب هستند، این صندوق‌ها همیشه یکی از گزینه‌های راحت و نقدشونده و همچنین بدون کارمزد برای سرمایه‌گذاران هنگام بالا رفتن انتظارات تورمی می‌باشد، به خاطر همین به جای سرمایه‌گذاری در دلار خیلی از افرادی که در بازار سرمایه فعال هستند، صندوق‌های بورسی را خرید می‌کنند.

تنها چالش سرمایه‌گذاری در این صندوق ها، نوسانات قیمت طلا است، البته با توجه به مدیریت حرفه‌ای و کارشناسی شده در صندوق‌ها، ریسک سرمایه‌گذاری در بهترین صندوق طلا نسبت به بازار آزاد و سنتی، به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

طلا به عنوان یک بازار هوشمند همیشه به استقبال بحران‌ها و اتفاقات آینده می‌رود، به همین دلیل بازاری پیشرو محسوب می‌شود اما به شرطی که دارایی‌ها مبتنی بر طلا دچار حباب‌های خیلی بالایی نباشند.

کد خبر: ۳۰۳٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha