۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
سهم گلستان از جی دی پی کشور ۱/۱ درصد است 
معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی گلستان: 

سهم گلستان از جی دی پی کشور ۱/۱ درصد است 

گرگان- معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی گلستان سهم گلستان را از جی دی پی (GDP) کشور ۱/۱ درصد اعلام کرد و گفت:  همچنین نسبت مصارف به منابع در استان گلستان در رتبه ۲۶ کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد دودانگی ظهر چهارشنبه در میزگرد خبری کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد: همیشه نسبت درآمد سرانه استان نسبت به کشور پایین تر بوده است که طی عمر دولت سیزدهم درآمد سرانه گلستانی ها از ۴۷ درصد میانگین کشوری با پنج درصد رشد به تقریبا ۵۰ درصد میانگین کشور رسید.

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی گلستان با بیان اینکه گلستان از نظر درآمد سرانه وضعیت مطلوبی ندارد اما استان فقیری هم نیست.

وی با اشاره به ضریب جینی یا همان اعتدال در توزیع درآمد گفت: گلستان در ضریب جینی وضعیت مطلوبی ندارد؛ در سال ۱۴۰۱، رتبه گلستان در روستاها ۲۴ و در شهرها ۳۰ کشور بوده است و این بدان معناست که درآمد به صورت متعادل در این استان توزیع نمی شود.

دودانگی سهم گلستان را از جی دی پی (GDP) کشور ۱/۱ درصد اعلام کرد، گفت: رشد اقتصادی گلستان در سال ۱۴۰۰، سه درصد، در سال ۱۴۰۱، ۶ درصد و در سال ۱۴۰۲، هفت درصد بوده که به طور میانگین طی این یک سال ۶ درصد رشد اقتصادی داشته ایم و تقریبا با میانگین رشد اقتصادی کشور برابر بودیم.

وی با بیان اینکه استان گلستان در نسبت مصارف به منابع در استان گلستان در رتبه ۲۶ کشور قرار دارد، بیان کرد: ۲۶ درصد جی دی پی گلستان مربوط به بخش کشاورزی، ۵۷ درصد مربوط به بخش خدمات و ۱۷ درصد مربوط به حوزه صنعت است، البته در کشورهای توسعه یافته در کشور های توسعه یافته سهم خدمات بیشتر است.

کد خبر: ۳۰۳٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha