۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
محکومیت دو قاچاقچی خودرو و قطعات آن در استان کردستان
مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان خبر داد:

محکومیت دو قاچاقچی خودرو و قطعات آن در استان کردستان

سنندج - رحیمیان، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان از تشکیل پرونده و صدور حکم در خصوص دو فقره قاچاق در زمینه خودرو و قطعات آن در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان کردستان، حسین رحیمیان گفت: پرونده قاچاق یک دستگاه خودرو پرادو به ارزش ۱۰میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال در شعبه اول ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بانه رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط خودرو، متخلف را به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش ریالی خودرو محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با اشاره به دیگر پرونده رسیدگی شده در این زمینه، گفت: پرونده حمل کالای قاچاق شامل ۲ هزار و ۲۳۰ عدد ریموت درب خودرو و ۲۳۰ عدد پمپ باد به ارزش سه میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی مریوان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مستندات موجود و ارائه نشدن مدارک گمرکی، اتهام حمل کالای قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده، متخلف را به پرداخت سه میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

رحیمیان گفت: شعبه همچنین ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال معادل ارزش خودرو حامل کالای قاچاق به جریمه اضافه و در مجموع متخلف را به پرداخت پنج میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان افزود: ماموران گمرک هنگام پایش خودروهای ورودی به خاک کشور، این محموله کالای قاچاق را از یک خودرو سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر: ۳۰۳٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha