۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷
توسعه تعاونی‌های استان یزد نیازمند ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

توسعه تعاونی‌های استان یزد نیازمند ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات است

یزد- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی استان برای توسعه نیازمند سه هزار میلیارد تومان تسهیلات هستند

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: محمدرضا فلاحتی شب گذشته در نوزدهمین جشنواره تجیل از تعاونی های برتر استان یزد با حضور مسئولین ارشد استان و مدیران شرکت های تعاونی در یزد برگزار شد، اضافه کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر حمایت خوبی از سوی استاندار در رابطه با پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به تعاونی‌ها صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به فرایند برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: شانزدهم اردیبهشت ماه فراخوان جشنواره از سوی وزارت اعلام شد که از استان یزد، تعداد۳۴۰ شرکت تعاونی در این دوره از جشنواره ثبت نام و مشارکت کردند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به انجام ارزیابی‌های وزارتخانه از تعاونی‌ها براساس۶۷ شاخص کیفی و کمی و تخصصی در این حوزه،‌ گفت: نهایتاً پس از ارزیابی‌های صورت گرفته، شرکت تعاونی خدماتی پیشگامان کویر یزد در گرایش فناوری اطلاعات از استان به عنوان تعاونی برتر ملی شناخته و در همایش کشوری با حضور رییس جمهور از مدیرعامل آن تجلیل شد.

برترین تعاونی های استان یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: شرکت تعاونی های تولیدی سیرنگ «گرایش نساجی و چرم و پوشاک»، تعاونی حمل و نقل اطمینان بار پیشکسوتان غدیر«گرایش خاورداران»، تعاونی شتابدهنده نوآوری پیشگامان کویر «گرایش خدمات مشاوره مدیریت»، تعاونی دانش بنیان فراپویان ایساتیس یزد «گرایش صنایع غیرفلزی»، اعتبار کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی بافق «گرایش کارگری»، باشگاه مشتریان گروه پیشگامان کویر یزد «فناوری اطلاعات»، پیشکسوتان ماندگار غدیر یزد «گرایش چند منظوره» به عنوان تعاونی های برتر استانی انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: شرکت تعاونی های مصرف کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان یزد «گرایش مصرف کارمندی»، شرکت تعاونی توسعه وعمران شهرستان یزد «گرایش توسعه عمران»، پیشگامان صنعت سبزیزد «گرایش برق و الکترونیک» خاتم رزکویر «گرایش گل و گیاه»، توسعه و عمران شهرستان اردکان «گرایش توسعه عمران»، تهیه وتوزیع درودگران اردکان «گرایش صنایع غیرفلزی» به عنوان تعاونی های شایسته تقدیر استان برگزیده شدند.

انعقاد تفاهم نامه اعتباری تعاونی ها

فلاحتی در ادامه به اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه تعاون کشور و استان در سالهای اخیر نیز اشاره و گفت: بعد از چندین سال، از سال ۱۴۰۰ شاهد انعقاد تفاهم‌نامه اعتباری در حوزه تعاونی‌ها هستیم که در سال جاری هشت هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است.

وی با بیان این که سهم استان از این تفاهم نامه اعتباری در دو سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: در همین راستا ۸۰ تعاونی استان در قالب پرداخت تسهیلات مورد حمایت قرار گرفتند که استان یزد از این حیث رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داد.

فلاحتی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اختصاص اعتبار مناسبی به این حوزه از محل اعتبارات هشت هزار میلیاردی سال جاری، عنوان کرد: هزار میلیارد تومان از تفاهم‌نامه اعتباری هشت هزار میلیاردی امسال در حوزه تعاونی‌های مربوط به بخش انرژی‌های تجدیدپذیر است که امیدواریم در این بخش نیز سهم قابل توجهی توسط استان جذب شود.

در این مراسم محمدرضا رضایی‌نژاد مدیر عامل شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد به عنوان تعاونی برتر ملی از استان و احمد کمالی مدیر عامل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان اردکان نیز ایراد سخن کردند و در پایان از تعاونی‌های برتر تجلیل شد.

کد خبر: ۳۰۳٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha