۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
استان زنجان در زمینه تولیدات صنایع دستی بسیار غنی است
رئیس اتحادیه مسگران زنجان :

استان زنجان در زمینه تولیدات صنایع دستی بسیار غنی است

زنجان-سلیمی،رئیس اتحادیه مسگران زنجان گفت: استان زنجان در زمینه تولیدات صنایع دستی بسیار غنی است،گفت: صنایع دستی استان در حوزه تبلیغات شهری مورد بی مهری قرار دارد.

محسن سلیمی در گفتگو با خبرنگار بازار،گفت: هم اکنون پنج هزار نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم در مسگری زنجان فعالیت می کنند.

وی اظهار کرد: به طور میانگین روزانه ۱۵ تن ظروف مسی در زنجان تولید می شود که گردش مالی این صنعت ماهانه چهار هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

رئیس اتحادیه مسگران زنجان،با بیان اینکه این استان در زمینه تولیدات صنایع دستی بسیار غنی است،گفت: صنایع دستی استان در حوزه تبلیغات شهری مورد بی مهری قرار دارد.

سلیمی تاکید کرد: در زمینه تبلیغات صنایع دستی استان به نوعی کم کاری صورت گرفته است و تبلیغات صنایع دستی در سطح شهر و در آگهی‌نماهای شهری به ویژه متعلق به شهرداری دیده نمی شود.

وی به حل مشکل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده صنف مسگران زنجان اشاره کرد و بیان ا هرچند مسگران استان از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده صنایع دستی معاف بودند اما در سال ۱۴۰۰ این حرفه از لیست معافیت مالیاتی ارزش افزوده که وزارت میراث فرهنگی سالانه به وزارت اقتصاد و دارایی ارسال می کرد حذف شد.

این مسوول ادامه داد: پیگیری های لازم به مدت هفت ماه در این زمینه انجام شد تا اینکه هفته گذشته، معافیت مالیاتی رشته مسگری در کل کشور با پیگیری استان زنجان ابلاغ شد.

سلیمی همچنین یکی از مشکلات کنونی هنرمندان این صنف را بیمه صنایع دستی عنوان کرد و گفت:طبق مصوبه هیات وزیران هر کارگاه زیر پنج نفر می‌تواند برای پوشش بیمه‌ای پنج نفر از کمک دولتی استفاده کند و این موضوع به نوعی یک قانون است اما به صورت سلیقه‌ای عمل می شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه در این زمینه حمایت لازم از سوی سازمان تامین اجتماعی انجام نمی شود هرچند در این خصوص پیگیری ها در حال انجام است.

کد خبر: ۳۰۲٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha