۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
عملیات اجرایی طرح پتروشیمی سبلان ۲ شتاب می‌گیرد

عملیات اجرایی طرح پتروشیمی سبلان ۲ شتاب می‌گیرد

مدیرعامل پتروشیمی سبلان گفت: با تدابیر و سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده، عملیات اجرایی طرح سبلان ۲ (دنا) شتاب می‌گیرد و امیدواریم شاهد بهره‌برداری این طرح در نیمه نخست سال آینده باشیم.

به گزارش بازار، به‌ نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، رضا کریمی با بیان اینکه با ادغام دو پتروشیمی سبلان و دنا، برخی از موانع اجرای طرح دنا برطرف و مجدد عملیات اجرایی از سر گرفته شد، گفت: هم‌اکنون پیمانکاران اجرایی طرح در حال انجام فعالیت مهندسی و اجرا بوده و امیدوارم در کمترین زمان ممکن تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: پس از بهره‌برداری کامل پتروشیمی سبلان ۲ (دنا)، ظرفیت مجتمع سبلان به سالانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید و سبلان یکی از بزرگ‌ترین متانول‌سازان جهان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی سبلان از تأمین اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی از محل بازار سرمایه با پیگیری مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ خبر داد ‌و افزود: طرح سبلان ۲ هم‌اکنون ۸۴.۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کریمی یادآور شد: همه فعالیت‌ بخش‌های مختلف طرح اعم از بخش سیویل، پایپینگ، برق و ابزار دقیق و آفسایت از سوی متخصصان داخلی و پیمانکاران طرح با نظارت مستقیم مهندسان سبلان در حال انجام است.

وی با اشاره به رصد مستمر روند اجرایی طرح از سوی مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ ادامه داد: سفارش‌گذاری تجهیزات باقی‌مانده نیز انجام شده و تجهیزات فرایندی مجتمع سبلان ۲ نیز تا یک ماه آینده آماده بازرسی فنی و سپس حمل به سایت است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی سبلان بیان کرد: امیدوارم با برداشتن همه موانع طرح در این یکی‌دو ماه گذشته و ریل‌گذاری درست، که با همت همه مجموعه شکل گرفته است، شاهد بهره‌برداری این طرح در نیمه نخست سال آینده باشیم.

کریمی تأکید کرد: مجموعه هلدینگ پتروفرهنگ و شرکت انرژی سپهر در یک سال اخیر بدون توجه به حواشی و حاشیه‌سازان، شبانه‌روز پیگیر رفع موانع و مشکلات طرح‌ها، پایداری و افزایش تولید، کاهش هزینه تولید، حمایت از ساخت داخل و... با رویکرد ارزش‌آفرینی برای سهام‌داران هستند.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و انجام کارهای کارشناسی، توافقی با شرکت مجری سبلان ۲ (دنا) انجام شده است که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای این شرکت نفع داشت و طرح از حالت نیمه‌فعالی خارج شد و اجرای آن سرعت گرفت.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی سبلان تأکید کرد: با اتخاذ این تدابیر و توافق انجام‌شده، ضمن رعایت صرفه و صلاح سازمان در ابعاد مالی آن، امکان تسریع اجرای طرح برای بهره‌برداری زودتر و تحقق منافع و عواید آن فراهم شد.

کد خبر: ۳۰۲٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha