۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴
ظرفیت گازرسانی به استان اردبیل ۲ برابر می‌شود
پیشرفت ۷۰درصدی پروژه انتقال گاز چلوند - اردبیل

ظرفیت گازرسانی به استان اردبیل ۲ برابر می‌شود

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در بازدید از روند پیشرفت پروژه خط لوله گاز چلوند - اردبیل، تأمین گاز صنایع مستقر در منطقه آزاد اردبیل را از برکات اجرای این پروژه دانست.

به گزارش بازار، صدیف بدری دراین‌باره گفت: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اجرای پروژه چلوند - اردبیل، تأمین پایدار انرژی مورد نیاز بخش‌های صنعت، گردشگری و مصارف خانگی شمال و مرکز استان اردبیل را برای سه دهه آینده تضمین می‌کند.

مهدی باجلان، مسئول پروژه خط لوله گاز چلوند - اردبیل در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، با بیان اینکه این خط به طول ۵۵ کیلومتر و قطر ۳۰ اینچ در حال اجراست، اعلام کرد: تاکنون عملیات لوله‌گذاری و جوشکاری این خط لوله به طول ۳۶ کیلومتر انجام شده و پروژه به پیشرفت ۷۰‌درصدی رسیده است.

رونق فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در قطب کشاورزی شمال غرب کشور

وی ادامه داد: این پروژه افزون بر پایداری شبکه توزیع اردبیل، گاز مورد نیاز گلخانه‌های شمال استان را نیز تأمین می‌کند تا زمینه رونق فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در قطب کشاورزی شمال غرب کشور فراهم شود.

مسئول پروژه چلوند - اردبیل با اشاره به اینکه این پروژه به‌دلیل عبور از مناطق کوهستانی و ارتفاعات از پروژه‌های پیچیده گازی در کشور است، تصریح کرد: اجرای پروژه چلوند - اردبیل، ظرفیت گازرسانی به استان را به دو برابر حجم کنونی می‌رساند.

به گفته باجلان، از آنجا که استان اردبیل به‌سرعت در حال توسعه است، تأمین پایدار گاز مورد نیاز صنایع، بستر لازم برای رشد صنعتی و کشاورزی استان را تضمین می‌کند و توسعه قابل توجه معیشت و مهاجرت معکوس را برای ساکنان اردبیل به ارمغان می‌آورد.

کد خبر: ۳۰۲٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha