۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
آغاز خرید تضمینی پنبه گلستان بین ۳۷ تا ۴۰ هزار تومان| قیمت باید سه برابر گندم باشد
رئیس اداره دانه های روغنی جهادکشاورزی گلستان:

آغاز خرید تضمینی پنبه گلستان بین ۳۷ تا ۴۰ هزار تومان| قیمت باید سه برابر گندم باشد

گرگان- موسی خانی، رئیس اداره دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان گفت: با توجه به هزینه های کشت پنبه، حداقل قیمت برای این محصول در نظر گرفته شده اما درخواست ما این است که قیمت پنبه سه برابر گندم باشد.

علی موسی خانی در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امسال ۱۲ هزار هکتار از اراضی گلستان زیر کشت پنبه رفته است که پیش بینی می کنیم با توجه به شرایط آب و هوایی خوبی که در گلستان وجود داشت، حدود ۲۵ هزار تن تولید داشته باشیم.

رئیس اداره دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه در بخشی از مزارع پنبه به صورت دیم کاشت انجام شده است، خاطرنشان کرد: برداشت پنبه در غرب استان و شهرستان های گمیشان، بندرترکمن و آق قلا که کاشت به صورت دیم بوده، آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ۹ کارخانه پنبه پاک کنی در سطح استان محصولات کشاورزان را تحویل می گیرند، یادآور شد: پنبه با توجه به کیفیت آن بین ۳۷ تا ۴۰ هزار تومان به صورت تضمینی خریداری می شود.

رئیس اداره پنبه جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۲۱ هزار تن پنبه در گلستان برداشت شد، گفت: با توجه به پایش مزارع، کنترل آفت و همچنین توصیه های فنی جهاد کشاورزی، امسال عملکردها نسبت به سال گذشته بهتر خواهد بود.

موسی خانی در خصوص به صرفه بودن قیمت گذاری پنبه و ایجاد انگیزه برای توسعه کشت این محصول گفت: با توجه به هزینه های کشت پنبه، قیمت فعلی حداقل قیمتی است برای این محصول در نظر گرفته شده اما درخواست ما این است که قیمت پنبه سه برابر گندم تعیین شود تا برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد.

کشاورزان محصول را به موقع برداشت کنند

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده باید حداقل قیمت پنبه بالای ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شود تا کشاورز به کشت این محصول ترغیب شود.

موسی خانی با اشاره به اینکه ظرفیت کارخانه های پنبه کنی بیشتر از ظرفیت تولید است و مشکلی برای خرید این محصول وجود ندارد، متذکر شد: اما با توجه به اینکه در خرید پنبه کیفیت آن بسیار مهم است و با سرد شدن هوا کیفیت الیاف و پنبه دانه پایین می آید لذا پیشنهاد ما به کشاورزان این است که محصول را به موقع برداشت و به کارخانه ها تحویل دهند.

کد خبر: ۳۰۲٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha