۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
نفت در پایین‌ترین قیمت ۱۴ ماهه ایستاد

نفت در پایین‌ترین قیمت ۱۴ ماهه ایستاد

قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار آسیا، تحت تاثیر تعویق افزایش تولید اوپک پلاس و کاهش ذخایر آمریکا، اندکی افزایش یافت اما نزدیک به پایین‌ترین قیمت ۱۴ ماهه ماند.

به گزارش بازار، بهای معاملات نفت برنت با ۱۳ سنت افزایش، به ۷۲ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۲ سنت معادل ۰.۱۷ درصد افزایش، به ۶۹ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز گذشته با یک سنت کاهش و شاخص نفت آمریکا با پنج سنت کاهش، بسته شده بود.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار شرکت آی جی درباره روند بازار گفت: به نظر می‌رسد که احتیاط گسترده‌تر حاکم است، زیرا فعالان بازار همچنان در تلاش هستند تا اطلاعات اقتصادی آمریکا را که هفته جاری منتشر شدند، ارزیابی کنند و همزمان، انتظار برای انتشار آمار اشتغال، ممکن است ریسک‌پذیری را محدود کند.

نفت برنت از ابتدای هفته جاری تاکنون، حدود هشت درصد و وست تگزاس اینترمدیت، حدود شش درصد کاهش داشته است.

سیگنالهای گوناگونی درباره اقتصاد آمریکا در هفته جاری و پیش از اشتغال آمار حساس اشتغال در روز جمعه، وجود داشته است. آمار اشتغال در میزان کاهش نرخ بهره آمریکا در نشست روزهای ۱۷ و ۱۸ سپتامبر، تاثیر بسیاری خواهد داشت. فعالیت بخش خدمات آمریکا در اوت، ثابت بود اما رشد اشتغال خصوصی، آهسته شد.

قیمت نفت در اوایل اوت، بیش از یک دلار کاهش یافت و نفت برنت پس از هراس از رکود اقتصادی در آمریکا و ریزش بازار جهانی، در پایین‌ترین حد هفت ماه اخیر بسته شد. با این حال، قیمت نفت بعدا، تحت تاثیر تشدید تنشهای ژئوپلیتیک در خاورمیانه، بهبود یافت.

معاملات نفت برنت روز پنج شنبه، به دلیل نگرانیها نسبت به تقاضای ضعیف برای سوخت در آمریکا و چین که کاهش چشمگیر ذخایر نفت آمریکا و تصمیم اوپک پلاس برای تعویق افزایش تولید را تحت الشعاع قرار داد، در پایین‌ترین قیمت بیش از یک سال گذشته بسته شد.

طبق آمار رسمی، ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، به میزان ۶.۹ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۱۸.۳ میلیون بشکه رسید که بسیار بالاتر از کاهش ۹۹۳ هزار بشکه بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند.

اوپک پلاس روز پنج شنبه اعلام کرد این گروه توافق کرده است افزایش تولید برنامه ریزی شده برای اکتبر و نوامبر را به تاخیر بیاندازد و در صورت لزوم، ممکن است افزایش تولید، به مدت بیشتری به تعویق بیافتد یا معکوس شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش تقاضا، افت ارزش دلار آمریکا، تا حدودی از تقاضا حمایت کرد. دلار تحت تاثیر سیگنالهای مختلف از شاخصهای بازار کار، به پایین‌ترین حد یک هفته اخیر افت کرد. دلار ضعیفتر، نفت را برای خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند، ارزانتر می‌کند.

کد خبر: ۳۰۲٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha