۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
۷۶ درصد اعتبارات استان سمنان جذب شد
استاندار سمنان:

۷۶ درصد اعتبارات استان سمنان جذب شد

سمنان- هاشمی استاندار سمنان گفت: اعتبارات استان سمنان اعم از استانی و ملی دو هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان برآورد می شود که به صورت میانگین، ۷۶ درصد از این اعتبارات جذب شده است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، به اشاره به نزدیکی پایان سال مالی و عملکرد دستگاه های اجرایی و دولتی در زمینه جذب اعتبارات ملی و استانی و همچنین سفر رئیس جمهور، بیان کرد: ۷۴ درصد از اعتبارات استانی در استان سمنان تخصیص یافته است.

وی از تخصیص ۸۶ درصدی اعتبارات ملی در استان سمنان خبر داد و افزود: ۸۷ درصد از اعتبارات سفر استانی شهید رئیسی به سمنان نیز محقق شده که رقم خوبی محسوب می شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه بیشترین جذب اعتبارات استان متعلق به سفر استانی شهید رئیسی بوده است، گفت: بیشترین میزان جذب اعتبارات در این سفرها هم به طرح های ملی باز می گردد .

هاشمی با بیان اینکه پروژه های ملی سفر رئیس جمهوری به استان سمنان ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار داشته است، بیان کرد: ۱۸۲ میلیارد تومان از این اعتبارات تاکنون جذب شده است.

وی با بیان اینکه ۲۷ میلیارد تومان دیگر در زمینه اعتبارات پروژه های ملی سفر ریاست جمهوری به استان سمنان باقی مانده است، افزود: به دستگاه های دولتی و دولتی اعلام کردیم که در زمینه جذب این میزان باقی مانده تلاش کنند.

استاندار سمنان ادامه داد: در حوزه اعتبارات غیرنقدی استانی نیز شاهد ۵۳ درصد جذب اعتبارات هستیم که پایین ترین میزان جذب اعتبارات را در زمینه اسناد خزانه داشتیم که از بابت این امر نیز رضایت نداریم.

هاشمی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید برای جذب اعتبارات استانی هم اقدام کنند، تاکید کرد: کل اعتبارات استان سمنان اعم از استانی و ملی دو هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان برآورد شده که میانگین ۷۶ درصد آن جذب شده است.

به گزارش بازار، سال مالی همیشه تیرماه بود اما دو سالی می شود که سال مالی به آخر شهریورماه رسیده تا دستگاه های اجرایی بتوانند اعتبارات خود را جذب کنند.

کد خبر: ۳۰۲٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha