تبلتی به نازکی یک برگ کاغذ

تبلتی به نازکی یک برگ کاغذ

نسل سوم تبلت‌های ریمارکبل(remarkable) موسوم به پیپر پرو(Paper Pro) که به نازکی یک برگ کاغذ است، دارای نمایشگر رنگی است.

به گزارش بازار، شرکت ریمارکبل(remarkable) رنگ را به نازک‌ترین تبلت الکترونیکی جهان آورده است.

سال ۲۰۲۰ بود که تحت تأثیر تبلت «۲ e-note» از این شرکت قرار گرفتیم، اما این تبلت‌ و محصولات مشابه با آن تاکنون فاقد رنگ و تنها سیاه و سفید بودند. حالا شرکت نروژی ریمارکبل با تبلت جدید ۱۱.۸ اینچی خود به این دنیا رنگ بخشیده است.

نخستین تبلت این شرکت موسوم به ePaper در سال ۲۰۱۶ با قیمت اولیه بسیار جذاب ۳۷۹ دلار عرضه شد. این تبلت دارای صفحه نمایش لمسی ۱۰.۳ اینچی با پاسخ سریع بود و یک قلم بدون باتری همراه با نوکی با اصطکاک بالا برای احساس کاغذ مانند و همگام‌سازی با سایر دستگاه‌ها از طریق فضای ابری بود.

نسخه دوم مبتنی بر فناوری جوهر الکترونیکی(E Ink) در سال ۲۰۲۰ عرضه شد که آن را به همراه یک ورودی قلم جدید با عملکرد پاک‌کن دیجیتال دیدیم. در معرفی آن تبلت آمد که با یادداشت الکترونیکی به‌روز شده، کار بر روی کاغذ و استفاده از دستگاه‌های دیجیتال را ادغام می‌کند و آنها را در یک صفحه واحد ترکیب می‌کند که بسیاری از حواس‌پرتی‌های مدرن را نیز کنار می‌زند.

حالا که چهار سال از انتشار آن می‌گذرد، زمان مناسبی برای معرفی نسخه جدید به نظر می‌رسید.

تبلت جدید پیپر پرو(Paper Pro) برای کمک به کاربران در دنیایی پر از حواس‌پرتی‌ها طراحی شده است تا افکارشان را به تصویر بکشند، اصلاح کنند و آنها را ارتقاء دهند.

اولین تغییر بزرگ نسبت به مدل قبلی، افزایش اندازه نمایشگر به ۱۱.۸ اینچ است. این نمایشگر سفارشی مبتنی بر فناوری جوهر الکترونیکی Gallery ۳ است و ۹ رنگ مختلف را برای نوشتن و طراحی ارائه می‌دهد که می‌توانند با هم ترکیب و لایه‌بندی شوند و هزاران رنگ را هنگام مطالعه ارائه می‌دهند.

وضوح این نمایشگر ۲۱۶۰ در ۱۶۲۰ با وضوح پیکسلی ۲۲۹ ppi است. بافت سطح آن برای احساس نوشتن طبیعی‌تر بهبود یافته است.

گفته می‌شود که Paper Pro پاسخگوترین دستگاه شرکت ریمارکبل تاکنون بوده و این شرکت توانسته است تاخیر آن را تا ۱۲ میلی‌ثانیه کاهش دهد.

این تبلت که در میان غلافی آلومینیومی و شیشه‌ای پیچیده شده است، همچنین دارای یک نور قابل تنظیم برای بهره‌وری در تاریکی بدون نیاز به اتکا به نور محیط است.

ادعا شده است که این باریک‌ترین دستگاه در نوع خود در جهان تنها ۵.۱ میلی‌متر (۰.۲ اینچ) ضخامت دارد.

اما در مورد دیگر مشخصات کلیدی آن باید گفت که این تبلت پردازشگرهای چهار هسته‌ای ۱.۸ گیگاهرتزی دارد که توسط ۲ گیگابایت رم کم‌مصرف و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌شوند.

همچنین دارای یک باتری ۵۰۳۰ میلی‌آمپرساعتی است که تا دو هفته دوام می‌آورد. ضمن اینکه امکان اتصال وای-فای دو باند بی‌سیم و کابل USB-C وجود دارد.

علاوه بر این ویژگی‌های جدید، یک صفحه کلید Folio نیز برای کسانی که ترجیح می‌دهند تایپ کنند، وجود دارد.

این تبلت فایل‌ها را به ‌طور خودکار رمزگذاری می‌کند و از راه‌اندازی ایمن به ‌علاوه محافظت از رمز عبور برای آرامش خاطر پشتیبانی می‌کند.

تبلت Paper Pro اکنون با قیمت ۵۷۹ دلار با یک قلم استاندارد یا ۶۲۹ دلار با قلم ویژه موسوم به Marker Plus با ویژگی پاک‌کن، قابل سفارش است. ضمن اینکه ممکن است کاربران نسل قبل تعجب کنند که قلم‌های نشانگر reMarkable ۲ با این تبلت جدید سازگار نیستند.

کد خبر: ۳۰۲٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha