۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
کاهش صادرات نفت ۳ صادرکننده بزرگ جهان

کاهش صادرات نفت ۳ صادرکننده بزرگ جهان

مجموع صادرات نفت خام عربستان سعودی، روسیه و آمریکا در اوت، حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

به گزارش بازار، بررسی و تحلیل شرکت رصد جریان نفت «ورتکسا» نشان داد مجموع صادرات سه صادرکننده بزرگ نفت در جهان شامل عربستان سعودی، روسیه و آمریکا، در اوت نسبت به ژوئیه، حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

مجموع صادرات نفت خام عربستان سعودی، روسیه و آمریکا در ماه میلادی گذشته، به ۱۲.۷ میلیون بشکه در روز کاهش یافت که تقریبا ۷۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل کاهش داشت.

جی مارو، رئیس بخش اطلاعات و تحلیل بازار شرکت ورتکسا برای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، در گزارشی نوشت: با وجود کاهش صادرات سه صادرکننده بزرگ، صادرات جهانی در اوت نسبت به ژوئیه، تنها ۲۶۰ هزار بشکه در روز کاهش داشت.

آمریکا با کاهش حدود ۵۴۰ هزار بشکه در روز صادرات نفت، بزرگترین کاهش صادرات را در میان سه صادرکننده بزرگ داشت. صادرات عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت خام در جهان است، به میزان ۱۱۰ هزار بشکه در روز و صادرات روسیه، ۴۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

داده‌های ورتکسا نشان داد صادرات آمریکا به پایین‌ترین میزان ماهانه خود از ژانویه ۲۰۲۳ کاهش یافته است. صادرات ۳.۷ میلیون بشکه در روز در اوت، به خصوص شروع کند صادرات در این ماه را نشان داد.

مارو خاطرنشان کرد: عرضه محدودتر نفت خام آمریکا که در کاهش شدید ذخایر نفت کاشینگ اوکلاهاما، انعکاس یافته، تا حدودی نتیجه کندی رشد تولید آمریکا است. با این حال، احتمالا صادرات آمریکا به اروپا در اوت، به کف خود رسید زیرا جریان نفت به این منطقه افزایش یافته است.

طبق تحلیل ورتکسا، صادرات کمتر نفت عربستان سعودی در اوت، چندان غیرمنتظره نبود زیرا این کشور، تقاضای بالاتری برای مصرف نفت در تولید برق داشت. صادرات نفت عربستان سعودی در هفته های آینده، ممکن است افزایش یابد، زیرا پیش بینی می شود نیازهای داخلی برای تولید برق داخلی کمتر شود و حجم بیشتری از نفت برای صادرات آزاد شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، صادرات روسیه در اوت اندکی کاهش یافت، اما در صورت ادامه بدتر شدن تقاضای چین، ممکن است کاهش بیشتری پیدا کند. ورتکسا خاطرنشان کرد مسکو برخلاف ریاض، خریداران مشتاقی ندارد که برای خرید نفتش صف بکشند.

کد خبر: ۳۰۲٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha