۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۸
تخفیف ۳۵ درصدی صندوق دارایکم| وقت خرید فرا رسیده است؟
تحلیل صندوق دارایکم

تخفیف ۳۵ درصدی صندوق دارایکم| وقت خرید فرا رسیده است؟

قیمت صندوق دارایکم با توجه به حباب ۳۵- درصد و ریزش ۳۴ درصد طی یک سال اخیر، جذابیت بیشتری برای خرید پیدا کرده است؛ اما فعلا کمی رشد داشته و باید منتظر ماند تا به حمایت های معتبر برسد.

هادی بهرامی؛ بازار: ورود صندوق های مبتنی بر سهام، اوراق درآمد ثابت و کالا (طلا و زعفران) به بازار بورس، اقدامی موثر جهت جذب نقدینگی میباشد که به دلیل مدیریت بهتر دارایی ها، سود و جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران دارد. از مزایای صندوق های ای تی اف بورسی میتوان به کاهش ریسک نگهداری، سرمایه گذاری با مبالغ کم، مدیریت حرفه ای و نقد شوندگی بالا اشاره کرد. با سرمایه گذاری بر روی صندوق های سرمایه گذاری و بر اساس ریسک پذیری تان میتوانید بازدهی بیشتری کسب کنید؛ زیرا تمام دردسر های معامله، تحلیل، بهینه سازی پرتفوی و حداقل مبلغ خرید و نگهداری از بین میرود و سود خالص برای شما میماند.

صندوق etf دارایکم، نخستین صندوق سرمایه گذاری دولتی است که در سال ۹۹ پذیره نویسی شد و با پشتوانه دارایی های مبتنی بر سهام بانک و بیمه معامله میشود. خالص ارزش دارایی های این صندوق جمعا ۱۴ هزار میلیارد تومان میباشد که ۵ درصد آن به شرکت های بیمه ای البرز و اتکایی امین، ۸۹ درصد به موسسات بانکی ملت، تجارت و صادرات و ۶ درصد نیز به سپرده بانکی اختصاص یافته است. سود خالص صندوق از محل سرمایه گذاری ها در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۳ هزار و ۹۶۸ میلیارد تومان شناسایی شده که نسبت به سال قبل به میزان ۲۷ درصد افزایش یافته است.


کف مناسب خرید کجاست؟
قیمت صندوق دارایکم طی یک ماه اخیر مثبت ۱۴ درصد، سه ماه اخیر منفی ۱۶ درصد و یک سال اخیر منفی ۳۴ درصد بازدهی داشته است. البته باید خاطر نشان کرد که برای مقایسه بازدهی چند دارایی با یکدیگر بهترین روش اندازه گیری بازدهی، سیکل های مختلف است نه یکسال مشخص؛ زیرا ممکن است یک دارایی در سال مد نظر روند نزولی داشته باشد و یک دارایی روند صعودی. قیمت دارایکم در آبان ماه ۱۴۰۱ به همراه رشد بازار به میزان ۱۸۰ درصد افزایش یافت و از محدوده ۸۴۰۰ تومان به ۲۵۰۰۰ تومان رسید.

در حال حاضر قیمت دقیقا وسط روند بوده و برای خرید فعلا مناسب نیست. با حفظ حمایت استاتیک ماژور و معتبر ۱۴۰۰۰ تومان، اهداف ۱۹، ۲۵ و ۳۲ هزار تومان در دسترس خواهند بود که هر کدام از آن ها یک مقاومت مهم محسوب میشوند بخصوص ۱۹ و ۳۲ هزار تومان. اگر قیمت به حمایت ۱۴ و نهایتا ۱۲ هزار تومان برسد، یک فرصت خرید عالی برای سرمایه گذاران فرصت طلب محسوب میشود که رشد تا ۳۲ هزار تومان یک بازدهی ۱۲۵ درصدی در دل خود دارد و در صورت شکست سقف تاریخی ۳۲ هزار تومان، ممکن است روند صعودی قوی تری شروع شده و آتش بازی راه بیفتد.

تخفیف 35 درصدی صندوق دارایکم| وقت خرید فرا رسیده است؟


دارایکم بخریم یا نه؟
صندوق دارایکم از لحاظ ساختار پرتفوی و خالص ارزش دارایی های اختصاص یافته به بانک و بیمه ای ها یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری غیرمستقیم بر روی سهام است. حباب این صندوق به میزان -۳۶ درصد میباشد که نشان میدهد قیمت آن از لحاظ بنیادی ارزنده است؛ اما باید در نظر داشت که ممکن است با متریک حباب سنجی وارد سرمایه گذاری شوید و قیمت به دلیل شرایط بازار یا تحرکات تکنیکالی کمی دیگر پایین بیاید. پس بهتر است ابتدا یک صندوق خوب را با ویژگی هایش انتخاب کرده و پس از حباب سنجی آن به تحلیل تکنیکال و بررسی نقاط مناسب خرید بپردازید. با توجه به داده های شاخص rsi زیر مقاومت استاتیک ماژور ۸۵، روند فرسایشی بازار بورس و حباب منفی ۳۵ درصدی، بنظر میرسد محدوده ۱۴ هزار تومان برای یک پله خرید سنگین مناسب باشد و ۱۲ هزار تومان را نیز آخرین ایستگاه روند نزولی در نظر میگیریم.

کد خبر: ۳۰۲٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha