۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
توقف پروازها و فلج شدن اقتصاد اسرائیل با اوج گرفتن اعتراضات

توقف پروازها و فلج شدن اقتصاد اسرائیل با اوج گرفتن اعتراضات

با افزایش اعتراضات نسبت به ناتوانی نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در رسیدن به توافق آتش‌بس، روز دوشنبه اعتصابات سراسری در سرزمین‌های اشغالی به اوج خود رسید و این مناطق را به حالت نیمه‌تعطیل درآورد.ب

به گزارش بازار به نقل از سی‌ان‌ان، با افزایش اعتراضات نسبت به ناتوانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در رسیدن به توافق آتش‌بس و پس از پیدا شدن اجساد برخی از گروگان‌های اسرائیلی، روز دوشنبه اعتصابات سراسری در سرزمین‌های اشغالی به اوج خود رسید و این مناطق را به حالت نیمه‌تعطیل درآورد.

بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری اسرائیل، موسوم به هیستادروت، تهدید به تعطیلی "کل" اقتصاد کرد و آرنون بار-دیوید، رئیس این اتحادیه، روز یکشنبه هشدار داد که اسرائیل "در حال سقوط است و بدون وقفه جسد آورده می‌شود."

فرودگاه بین‌المللی تل‌آویو برای بیش از دو ساعت از ساعت ۸ صبح به وقت محلی پروازها را متوقف کرد، هرچند پروازها بعداً از سر گرفته شدند.

این اعتصاب عمومی در سرزمین‌های اشغالی از مارس ۲۰۲۳ یعنی زمانی که یک توقف کار دسته‌جمعی مشابه به دلیل تلاش‌های بحث‌برانگیز نتانیاهو برای بازنگری در قوه قضاییه اسرائیل صورت گرفت و بخش زیادی از اقتصاد این مناطق را فلج کرد، تاکنون بی‌سابقه است.

بر اساس این گزارش، این اعتصابات که نشان‌دهنده افزایش خشم عمومی نسبت به نتانیاهو است، از صبح دوشنبه تا اوایل عصر برنامه‌ریزی شده است.

گزارش سی‌ان‌ان حاکی است که بیش از ۱۰۰ گروگان، از جمله ۳۵ نفری که تصور می‌شود مرده‌اند، همچنان در غزه نگهداری می‌شوند. اکثریت قریب به اتفاق این گروگان‌ها در حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر گرفته شدند، زمانی که حدود ۱۲۰۰ نفر کشته شدند و بیش از ۲۰۰ نفر به گروگان گرفته شدند.

در یکی از بزرگ‌ترین اعتراضات سراسری از زمان شروع جنگ اسرائیل با حماس، ده‌ها هزار اسرائیلی روز یکشنبه در چندین شهر به خیابان‌ها آمدند.

برخی از معترضان صبح دوشنبه به خیابان‌ها در نقاط مختلف مناطق اشغالی بازگشته‌اند و دست به اقداماتی از جمله مسدود کردن یک خیابان اصلی در تل‌آویو زدند.

کد خبر: ۳۰۲٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha