۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
اختلالی در ثبت سفارش واردات خودرو نداریم| درخواست‌ها بیش از سهمیه ارزی است
رئیس سازمان توسعه تجارت عنوان کرد

اختلالی در ثبت سفارش واردات خودرو نداریم| درخواست‌ها بیش از سهمیه ارزی است

رئیس سازمان توسعه اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات خودرو توسط بانک مرکزی تخصیص داده شده است.

به گزارش بازار، رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن تاکید بر اینکه بانک مرکزی به‌ خوبی در روند تخصیص ارز برای واردات خودرو همکاری دارد و ثبت‌سفارش‌ها نیز بر اساس سهمیه ارزی در حال انجام است، به‌گونه‌ای که واردات خودرو به امری روتین تبدیل شده، اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات خودرو توسط بانک مرکزی تخصیص داده شده است.

ضیغمی در رابطه با آخرین وضعیت واردات خودرو و اینکه تاکنون چه تعداد خودرو وارد کشور شده است، اظهار کرد: طی پنج ماهه گذشته و شهریور ماه، در هر ماه بطور تقریبی عدد ثابتی خودرو وارد کشور شده همچنین علاوه بر بیش از ۱۵ هزار دستگاهی که ترخیص شده، قریب به ۲۰ هزار دستگاه خودرو هم در گمرکات موجود داریم؛ ضمن اینکه تعدادی خودرو نیز در مناطق موجود یا در حال ساخت داریم که ثبت سفارش صورت گرفته است.

رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: بر این اساس روند واردات خودرو به امری روتین و روال تبدیل شده و مشکلی به لحاظ ثبت سفارش وجود ندارد. این درحالیست که تخصیص ارز هم طبق روال مشخص توسط بانک مرکزی صورت می‌گیرد. از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار تخصیص ارز توسط بانک مرکزی برای واردات خودرو انجام شده است.

چند روز پیش، مجدداً موضوعی مبنی بر اینکه از ابتدای سال ثبت سفارش واردات خودرو با مشکل و اختلال مواجه است، مطرح و تاکید شد که علیرغم وعده وزیر صمت دولت سیزدهم (عباس علی‌آبادی) در حاشیه نمایشگاه اخیر خودرو برای رفع مشکل ثبت سفارش خودروها که آن را مشکلی مقطعی خواند، همچنان ثبت سفارش‌ها متوقف است، در رابطه با صحت این موضوع، رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: اختلالی وجود ندارد، اما اینگونه هم نیست که هر شخصی بتواند به‌راحتی درخواست دهد و ثبت سفارش وی انجام شود؛ چراکه تعداد درخواست‌ها بسیار زیاد و بیش از سهیمه‌ ارزی این بخش است.

وی افزود: درخواست‌ها انجام می‌شود، اما سفارش‌ها بر اساس توان و سهمیه ارزی که وجود دارد، ثبت و سهمیه تخصیص داده می‌شود و ثبت سفارش صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۳۰۲٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha