۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
اهمیت یادگیری دوره جامع آموزش بازرگانی بین الملل و مزایا وسرفصل های آن

اهمیت یادگیری دوره جامع آموزش بازرگانی بین الملل و مزایا وسرفصل های آن

در دنیای پیچیده و پیشرفته امروزی، لازمه موفقیت در کسب‌وکار، همگام‌بودن با ترندهای بازرگانی و تجارت جهانی است.

به گزارش بازار، در دنیای پیچیده و پیشرفته امروزی، لازمه موفقیت در کسب‌وکار، همگام‌بودن با ترندهای بازرگانی و تجارت جهانی است. از همین رو، امروزه دوره‌های آموزشی مختلفی درزمینه آموزش بازرگانی بین‌الملل برگزار می‌شود که می‌توان گفت شرکت در آن‌ها برای بازرگانان، کارشناسان بازرگانی و افراد علاقه‌مند به این حوزه ضروری است و به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند در طول فعالیت‌های حرفه‌ای خود، با قواعد و روش‌های نوین و به‌روز بازرگانی بین‌الملل آشنا شوند. تجارت بین‌الملل، امروزه به یک موضوع مهم و حیاتی جهت رشد و پیشرفت اقتصادی کشورها و همچنین کسب‌وکارهای مختلف تبدیل شده است و تقاضا برای جذب افراد متخصص و ماهر در حوزه بازرگانی بین‌الملل نیز افزایش یافته است. به همین جهت، شرکت در دوره آموزش بازرگانی بین الملل و یادگیری مهارت‌های بازرگانی بین‌الملل به شما کمک می‌کند تا در این حوزه بتوانید شغلی مناسب پیدا کنید و پیشرفت داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا با دوره آموزشی بازرگانی بین‌الملل، مزایا و سرفصل‌های آن بیشتر آشنا شویم.

آموزش بازرگانی بین الملل

معرفی دوره آموزش بازرگانی بین‌الملل

همان‌طور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، امروزه تجارت بازرگانی بین‌الملل به یک حوزه بسیار مهم و سودمند تبدیل شده است که افراد زیادی قصد ورود و پیشرفت در آن را دارند. همچنین، ازآنجایی‌که یکی از نیازهای اساسی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مختلف، صادرات و واردات است، آموزش بازرگانی بین الملل و آشنایی با تجارت بین‌الملل بیش از گذشته موردتوجه قرار گرفته است. شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگی که درزمینه تولید و فروش فعالیت دارند، بدون شک نیازمند واردات مواد اولیه، تجهیزات لازم، گفت‌وگو با شرکت‌های خارجی و انجام فعالیت‌های بازرگانی خارجی هستند.

این اقدامات، تنها به‌وسیله آشنایی با قواعد صادرات و واردات، شیوه‌های پرداخت بین‌المللی، روش‌های انعقاد قرارداد، روش‌های حمل‌ونقل، شیوه‌های مختلف ترخیص و همچنین نحوه کار با سامانه تجارت بین‌الملل و قوانین حقوقی آن، امکان‌پذیر است. فعالیت در حوزه تجارت بین‌الملل، نیازمند دانش و مهارت بالا در این زمینه است تا بتوانید به‌عنوان یک مدیر یا کارشناس بازرگانی، پروسه کاری خود را بهتر مدیریت کنید. همچنین باید در طول فعالیت حرفه‌ای خود، با اصول و شیوه‌های نوین بازرگانی بین‌الملل نیز آشنا و از آن در حرفه خود بهره‌مند شوید. تمام این موارد، در دوره آموزش بازرگانی بین الملل مؤسسه عصر شبکه که یک دوره جامع و کامل برای آشنایی با اصول منطقی و علمی تجارت بین‌الملل و به‌روزرسانی اطلاعات شما در این حوزه است، آورده شده است.

 مزایای دوره آموزشی بازرگانی بین‌الملل

در ادامه، به برخی از مزایا و فرصت‌هایی که دوره آموزش بازرگانی بین المللی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد، می‌پردازیم.

آشنایی با جهانی شدن اقتصاد

در این دوره، شرکت‌کنندگان با اقتصاد جهانی که منجر به وابستگی بیشتر کشورها به یکدیگر می‌شود، آشنا می‌شوند. آشنایی با اقتصاد جهانی به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند در حوزه کسب‌وکار خود به پیشرفت برسند.

آشنایی با بازارهای نوظهور جهانی

بازارهای نوظهور جهان مانند چین و هند، فرصت‌های بسیار زیادی برای کسب‌وکارهای مختلف در تمام نقاط جهان به‌وجود آورده‌اند. لازمه موفقیت در این بازارها، آشنایی با فرهنگ و قوانین بازرگانی آن‌ها است که در دوره آموزش بازرگانی بین الملل آموزش داده می‌شود.

آشنایی با اصول واردات و صادرات

ازآنجایی‌که یکی از مهم‌ترین بخش‌های تجارت جهانی، آشنایی با پروسه سخت و پیچیده واردات و صادرات است، یکی از مباحث مهمی که در دوره جامع بازرگانی بین الملل آموزش داده می‌شود، اصول و قواعد صادرات و واردات جهانی است.

موفقیت در بازارهای جهانی

روزبه‌روز در بازارهای جهانی، رقابت میان بازرگانان مختلف درحال افزایش است. لازمه موفقیت در این رقابت، آشنایی با مهارت‌ها و اصول تخصصی بازرگانی بین‌الملل است که در این دوره به‌طور کامل و جامع به آن پرداخته می‌شود.

به‌روزرسانی اطلاعات

در دوره آموزش بازرگانی بین الملل، اطلاعات و مهارت‌های بازرگانان و کارشناسان بازرگانی شرکت‌کننده به‌روزرسانی می‌شود و آن‌ها با متدها و روش‌های نوین تجارت بین‌الملل آشنا می‌شوند. همچنین، شرکت‌کنندگان می‌توانند از تجربیات اساتید متخصص و باسابقه بهره‌مند شوند و تغییراتی در کسب‌وکار خود ایجاد کنند.

امکان کار در شرکت‌های بزرگ

ازآنجایی‌که بسیاری از شرکت‌های بزرگ شناخته‌شده چندملیتی به‌دنبال افراد متخصص و حرفه‌ای در زمینه تجارت بین‌الملل هستند، شرکت در دوره آموزشی بازرگانی بین المللی، فرصت خوبی برای شرکت‌کنندگان است تا بتوانند به‌عنوان کارشناس یا مدیر، در شرکت‌های بین‌المللی مشغول به کار شوند.

اهمیت یادگیری دوره جامع آموزش بازرگانی بین الملل و مزایا وسرفصل های آن

اهداف دوره آموزش بازرگانی بین الملل

یکی از مهم‌ترین بخش‌های دوره آموزشی بازرگانی بین المللی که شرکت‌کنندگان باید با آن آشنا شوند، اهداف  این دوره است. برخی از اهداف این دوره عبارت‌اند از:

• آشنایی مدیران و کارشناسان بازرگانی با قواعد و اصول صادرات و واردات

• افزایش توانایی‌ها و مهارت‌های ثبت سفارش

• آموزش مهارت‌های لازم برای انجام امور مربوط به قراردادهای بین‌المللی

• آموزش نحوه مکاتبه و تعامل با شرکت‌های خارجی تأمین‌کننده یا سفارش‌دهنده

• آموزش مهارت‌های لازم برای انجام امور مربوط به گمرک و ترخیص کالا

• آموزش مهارت‌های لازم برای صادرات یا دریافت خدمات بین‌المللی

• آموزش قوانین بین‌المللی درزمینه بازرگانی و خرید و فروش‌های خارجی

شرکت‌کنندگان در کلاس بازرگانی بین الملل، این امکان را دارند که اطلاعات خود درزمینه بازرگانی جهانی را به‌روزرسانی کنند. در دوره آموزش بازرگانی بین الملل، با شیوه‌های نوین این حوزه آشنا می‌شوند و می‌توانند از آن‌ها برای بهبود شرایط کسب‌وکار خود استفاده کنند.

آموزش بازرگانی بین الملل

چرا شرکت در دوره بازرگانی بین‌الملل مفید است؟

ازآنجایی‌که قوانین و قواعد مربوط به بازرگانی بین‌المللی و خارجی مدام درحال تغییر و تحول است، کارشناسان بازرگانی و مدیران باید به‌طور دائم درحال به‌روزرسانی اطلاعات خود در این حوزه باشند و از دوره‌های آموزشی کارآمد و جامع بهره‌مند شوند. با شرکت در این دوره، افراد می‌توانند از رقابت‌های جهانی سربلند بیرون بیایند و بتوانند کسب‌وکار خود را بهبود ببخشند. علاوه‌بر موارد گفته‌شده، مدیران و کارشناسان بخش بازرگانی می‌توانند با شرکت در دوره آموزش بازرگانی بین الملل، از الگوهای موفق و پیشرفته داخلی و بین‌المللی نیز بهره‌مند شوند. شرکت در دوره بازرگانی بین الملل تمام نیازهای آموزشی مدیران، کارشناسان بازرگانی، شرکت‌های بازرگانی و همچنین افراد علاقه‌مند به این حوزه را کامل رفع می‌کند و در رویکرد کسب‌وکار آن‌ها نیز تغییرات شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کند.

دوره آموزشی بازرگانی بین‌الملل چگونه برگزار می‌شود؟

دوره جامع بازرگانی بین الملل مؤسسه عصر رایان شبکه، براساس آخرین و به‌روزترین متد آموزشی، و به‌صورت کاربردی و مهارتی برگزار می‌شود. این دوره توسط اساتید مجرب و با سابقه آموزش داده می‌شود و اساتید برای آموزش، از منابع بین‌المللی و اینکوترمز ۲۰۲۰ استفاده می‌کنند و کاربردهای آن در بازارهای ایرانی و جهانی را بیان می‌کنند. در دوره آموزش بازرگانی بین الملل، مهارت‌های مختلفی همچون آشنایی با قواعد صادرات و واردات، شیوه‌های عقد قراردادهای بین‌المللی و انجام امورات گمرکی و چگونگی مکاتبه با شرکت‌های خارجی آموزش داده می‌شود. دوره آموزش بازرگانی بین‌الملل به دو صورت تئوری و عملی، و با استفاده از روش‌های Case Study و همچنین منابع بین‌المللی برگزار می‌شود. استفاده از این شیوه آموزشی و منابع جامع بین‌المللی، به یادگیری به شکل کاربردی‌تر کمک زیادی می‌کند. لازم به ذکر است، این دوره برای افراد مبتدی تا پیشرفته برگزار می‌شود و افراد مبتدی و بدون تجربه نیز می‌توانند در آن شرکت کنند.

اهمیت یادگیری دوره جامع آموزش بازرگانی بین الملل و مزایا وسرفصل های آن

مخاطبان دوره جامع بازرگانی بین‌الملل

دوره آموزش بازرگانی بین الملل از مبتدی تا پیشرفته برگزار می‌شود و مخاطبان آن عمدتاً مدیران و کارشناسان بازرگانی، مدیرانی ارشد و میانی، کارمندان و سرپرستان شرکت‌ها و همچنین علاقه‌مندان به تجارت بین الملل هستند. این دوره آموزشی که توسط مؤسسه عصر رایان شبکه برگزار می‌شود، باتوجه‌به نیاز بازار و مشتریان طراحی می‌شود و در آن جدیدترین و ترندترین موضوعات حوزه بازرگانی بین‌المللی موردبحث قرار می‌گیرد.

با شرکت در این دوره آموزشی، علاقه‌مندان می‌توانند درزمینه بازرگانی بین‌الملل اطلاعات ضروری و لازم را کسب کنند و با الگوهای خارجی و داخلی موفق در این حوزه آشنا شوند و آن‌ها را به کار بگیرند. در طول دوره آموزش بازرگانی بین الملل، جزوه‌ها، کتاب‌ها و رفرنس‌های تدریس‌شده در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود تا دانش بیشتری در این حوزه کسب کنند.

اهمیت یادگیری دوره جامع آموزش بازرگانی بین الملل و مزایا وسرفصل های آن

سرفصل‌های دوره آموزشی بازرگانی بین الملل

دوره‌های آموزشی بازرگانی بین‌الملل با هدف به‌روزرسانی دانش مدیران و کارشناسان بازرگانی برگزار می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند که رویکرد خود را در کسب‌وکارشان بهبود بخشند. سرفصل‌های این دوره بسیار گسترده است و برای افراد مبتدی و پیشرفته درزمینه بازرگانی و تجارت، می‌تواند بسیار مفید واقع شود. در ادامه، مباحث این دوره را به اختصار توضیح می‌دهیم.

فصل اول، سورسینگ کالا

اولین مبحثی که مدرسان در دوره‌های آموزش بازرگانی بین الملل به آن می‌پردازند، مبحث سورسینگ است. سورسینگ کالا (Sourcing) درواقع فرایند پیداکردن، ارزیابی و جذب تأمین‌کننده‌ها برای دسترسی به یک کالا یا خدمات خاص است. در این مبحث، نحوه تحقیق و بررسی راجع‌به یک محصول، نحوه مذاکره با شرکت‌ها و بازرگانان خارجی، عقد قرارداد و مدیریت ایجاد رابطه با تأمین‌کنندگان خارجی به‌طور کامل و جامع آموزش داده می‌شود.

فصل دوم، اینکوترمز 2020 - 2010

دومین مبحثی که در دوره‌های بازرگانی بین‌الملل آموزش داده می‌شود، اینکوترمز 2020 - 2010 است. برای اولین بار، Incoterms در سال ۱۹۳۶ میلادی ارائه شد و از آن زمان تا به امروز درحال به‌روزرسانی است تا تغییرات محیط کسب‌وکار بین‌الملل را پوشش دهد. اینکوترمز ۲۰۱۰، آخرین نسخه منتشرشده توسط اتاق بازرگانی بین‌الملل ICC است که آشنایی با آن در پروسه انجام معاملات خارجی و بین‌المللی ضروری است. در آموزش بازرگانی بین الملل، هدف از بیان مباحث اینکوترمز درک بخش مهمی از تجارت بین‌الملل است که وظایف، هزینه‌ها و ریسک‌های مربوط به انجام معاملات را به‌وضوح بیان می‌کند. اینکوترمز درواقع همان شرایط فروش است که خریداران و فروشندگان در حین انجام معاملات با آن موافقت می‌کنند. تمامی قوانین مربوط به اینکوترمز توسط مقامات و دولت‌های تمامی کشورها با آن موافقت می‌کنند.

اهمیت یادگیری دوره جامع آموزش بازرگانی بین الملل و مزایا وسرفصل های آن

فصل سوم، آشنایی با فرایند کلی صادرات و واردات کالا و خدمات

از دیگر مباحث مهمی که در دوره جامع بازرگانی بین الملل آموزش داده می‌شود، آشنایی با فرایند صادرات و واردات است. اساس تجارت و بازرگانی بین‌المللی را صادرات و واردات تشکیل می‌دهد و این تراکنش‌های صادرات و واردات کالاها در سراسر جهان هستند که راه‌اندازی کسب‌وکارهای بین‌المللی را ممکن کرده‌ است. از طریق آشنایی با فرایند صادرات و واردات در پروسه آموزش بازرگانی بین الملل، می‌توانید در این حوزه اطلاعات خوبی کسب کنید و با اطمینان قدم بردارید. 

فصل چهارم، قوانین و مقررات مربوط به واردات کالا

از دیگر مواردی که در دوره آموزشی بازرگانی بین المللی به مدیران و کارمندان بخش بازرگانی آموزش داده می‌شود، قوانین مربوط به واردات کالا است. این قوانین و مقررات شامل دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و ممنوعیت‌های واردات کالا است که برای انجام هرگونه معامله‌ای باید با آن‌ها آشنا باشید.

فصل پنجم، نحوه اخذ کارت بازرگانی

اگر جزو مدیران و کارشناسان بازرگانی هستید و یا قصد دارید در این حوزه فعالیت خود را شروع کنید، احتمالاً می‌دانید که کارت بازرگانی به‌عنوان مجوزی برای شروع واردات و صادرات کالا در حوزه بین‌الملل عمل می‌کند؛ ازاین‌رو، در دوره آموزش بازرگانی بین الملل، نحوه دریافت کارت بازرگانی نیز آموزش داده می‌شود.

فصل ششم، تشریح اسنادهای بازرگانی و تجارت بین الملل

یکی از مواردی که نقش بسیار مهمی در تجارت بین‌المللی دارد، تشریح اسناد بازرگانی است. این اسناد درواقع زبان مشترکی بین صادرکنندگان و واردکنندگان کالا، گمرک و بانک‌ها هستند که از بروز هرگونه چالش‌ها و مشکلات حقوقی جلوگیری می‌کنند؛ ازاین‌رو، این اسناد به‌طور کامل در کلاس بازرگانی بین الملل آموزش داده می‌شوند.

فصل هفتم، آشنایی با کتاب قوانین صادرات و واردات و آموزش نحوه استفاده از آن

یکی دیگر از سرفصل‌هایی که در آموزش بازرگانی بین المللی به آن پرداخته می‌شود، آشنایی با کتاب قانون و مقررات صادرات و واردات و نحوه استفاده از آن است. قوانینی که برای صادرات و واردات کالاها در حوزه بین‌الملل تعریف شده است، بسیار گسترده است و تمامی این قوانین در دوره آموزش بازرگانی بین الملل گنجانده نمی‌شود؛ بنابراین، مدرسان دوره در این سرفصل قوانین کلی را معرفی و به شرکت‌کنندگان کتاب جامعی در این زمینه معرفی می‌کنند تا با قوانین واردات و صادرات کالاها بیشتر آشنا شوند.

فصل هشتم، بررسی مجوزهای ضروری برای واردات کالا و انتخاب تعرفه مناسب

اگر به‌عنوان یک تاجر و بازرگان در سطح بین‌المللی درحال فعالیت هستید، احتمالاً می‌دانید که برای واردات یک کالا باید مجوزهای لازم را براساس قوانین کشور اخذ کنید. این مجوزها انواع مختلفی دارند و شامل مجوز ثبت سفارش، مجوز بانک مرکزی و مجوز زمان ترخیص کالا است که همگی این‌ها در دوره آموزش بازرگانی بین الملل به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود.

فصل نهم، مالیات و بیمه بین المللی

یکی دیگر از سرفصل‌های دوره آموزشی بازرگانی بین المللی، مبحث مربوط به بیمه و مالیات بین المللی است. قراردادهای مربوط به بیمه و مالیات بین‌المللی بین طرفین قرارداد که در دو کشور مختلف هستند، منعقد می‌شود و طبق حق بیمه‌ای که بیمه‌گر دریافت می‌کند، متعهد می‌شود که در صورت هرگونه خسارت و زیان وارده به کالاها حین حمل‌ونقل، این ضرر و زیان را جبران کند.

فصل دهم، روش‌های پرداخت بین‌المللی ( تجارت براساس حساب باز، برات ساده، برات وصولی اسنادی، حواله با اخذ ضمانت‌نامه بانکی و اعتبارات اسنادی)

پرداخت‌های بین‌المللی، اساس تجارت جهانی را تشکیل می‌دهند و معاملات اقتصادی بین کشورهای مختلف را تسهیل می‌کنند. ازاین‌رو، یکی از مباحث مهم در دوره آموزش بازرگانی بین الملل محسوب می‌شوند. تجارت براساس حساب باز، برات ساده، برات وصولی اسنادی، حواله با اخذ ضمانت‌نامه بانکی و اعتبارات اسنادی ازجمله روش‌های پرداختی هستند که در کلاس بازرگانی بین الملل آموزش داده می‌شوند.

اهمیت یادگیری دوره جامع آموزش بازرگانی بین الملل و مزایا وسرفصل های آن

فصل یازدهم، روش‌ عقد قراردادهای خارجی

عقد قراردادهای خارجی بین‌المللی در پروسه بازرگانی بین‌الملل از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از لحاظ فنی، بازرگانی و حقوقی موردبررسی قرار گیرد. قرارداد خرید و فروش بازرگانی بین‌المللی، قرارداد توزیع بین‌المللی، قرارداد فرانشیز، قرارداد فایننس، قرارداد جوینت ونچر، قرارداد بیع متقابل و قراردادهای احداث، بهره‌برداری و انتقال و... ازجمله روش‌های عقد قراردادهای خارجی هستند که در دوره آموزش بازرگانی بین الملل موردبررسی قرار می‌گیرند و همه انواع آن‌ها به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود.

فصل دوازدهم، آشنایی با تخصیص و خرید ارز

یکی از مباحث مهمی که مدیران و کارشناسان بازرگانی و همه افرادی که حوزه تجارت بین‌الملل باید با آن آشنا باشند، نحوه تخصیص و خرید ارز است. در دوره جامع بازرگانی بین الملل، نحوه خرید ارز از سامانه‌های نیما و سنا به‌طور کامل آموزش داده می‌شود. خرید ارز از این دو سامانه به بازرگانان کمک می‌کند تا واردات کالاها تحت‌نظر دولت انجام شوند.

فصل سیزدهم، واگذاری پروانه صادراتی

واگذاری پروانه صادراتی نیز جزو مباحث مهم در دوره آموزش بازرگانی بین الملل است. واگذاری پروانه صادراتی یکی از روش‌های بازگردانی ارز حاصل از صادرات است که در آن صادرکنندگان می‌توانند ارز حاصل از صادراتشان را به‌عنوان یک آگهی به ثبت برسانند و با واردکنندگان تعامل ایجاد کنند.

فصل چهاردهم، حمل و نقل و لجستیک کالاها

لجستیک در بازرگانی شامل انتقال و حمل‌ونقل کالا از مبدأ به مقصد تعیین‌شده است که انواع مختلفی را شامل می‌شود. لجستیک کلان، لجستیک خرد، لجستیک معکوس، لجستیک سبز و لجستیک نظامی ازجمله انواع روش‌های حمل‌ونقل و لجیستیک در تجارت بین‌الملل هستند که در دوره آموزشی بازرگانی بین المللی، به آن پرداخته می‌شود.

فصل پانزدهم، قوانین گمرکی و نحوه ترخیص کالا

یکی از مهم‌ترین فرایندهای واردات کالا، ترخیص کالاها از گمرک است که باتوجه‌به قوانین هر کشور، پرسه متفاوتی را شامل می‌شود. تمامی قوانین گمرکی و ترخیص کالا در دوره‌های آموزش بازرگانی بین الملل بررسی شده است و به‌تفصیل توسط مدرسان مجرب آموزش داده می‌شوند.

اهمیت یادگیری دوره جامع آموزش بازرگانی بین الملل و مزایا وسرفصل های آن

فصل شانزدهم، آشنایی با پروسه ترخیص کالا

آشنایی با فرایند ترخیص کالا و قوانین مربوط به آن برای همه افرادی که در حوزه تجارت بین‌الملل فعالیت می‌کنند، ضروری است. بنابراین، یکی از سرفصل‌های دوره به آموزش مراحل کلی ترخیص کالا از گمرک اختصاص داده است.

فصل هفدهم، صادرات خدمات

صادرات خدمات اغلب مربوط به برندهای خاص است که در آن خدمات حرفه‌ای، فنی و تخصص به کشورهای دیگر صادر می‌شود. در اغلب مواقع صادرکننده خدمات، یک فعالیت اقتصادی یا پروژه را در خارج از کشور انجام داده است و مسئولیت آن را عهده‌دار می‌شود. نحوه صادرات خدمات و انواع آن نیز جزو سرفصل‌های مهم و پرکاربردی است که در دوره آموزش بازرگانی بین الملل بیشتر موردبررسی قرار می‌گیرد. صادرات خدمات در حوزه‌های مختلفی انجام می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی و مدیریت پروژه

  • ترانزیت و حمل‌ونقل

  • ساخت و تولید

  • خدمات کامپیوتری و نرم‌افزاری

  • خدمات سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای

  • خدمات پزشکی و درمانی

  • خدمات گردشگری و توریسم

  • مشاوره و پروژه‌های ساخت‌وساز

  • برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار

  • خدمات فنی و مهندسی

  • معماری و طراحی داخلی

  • خدمات بانکی

تمامی کشورها می‌توانند خدمات خود را در حوزه‌های ذکرشده صادر کنند. درواقع، صادرات این خدمات به کشورهای دیگر، به توسعه اقتصادی و ارتقای دانش و سطح علمی کشورها کمک می‌کند و در عین حال، باعث افزایش درآمدزایی می‌شود.

فصل هجدهم، آشنایی با فنون مذاکرات بین‌المللی

برای صاحبان کسب‌وکارها و افرادی که در حوزه تجارت بین‌الملل فعالیت دارند، آشنایی با فنون و روند مذاکره از اهمیت بالایی برخوردار است. ازاین‌رو، یکی از مباحث مهم دوره آموزش بازرگانی بین الملل، به فنون مذاکرات بین‌الملل اختصاص داده شده است.

فصل نوزدهم، سامانه جامع تجارت بین الملل

سامانه جامع تجارت بین الملل فرایند صادرات و واردات کالاها را تسهیل کرده است و به مکاتبات و تبادل اسناد در این زمینه سرعت بخشیده است. متقاضیان با شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با عملکرد این سامانه و رویه‌های ترخیص و گمرک بیشتر آشنا شوند.

فصل بیستم، فرایندهای صادرات و واردات

فرایندهای صادرات و واردات در فصل آخر دوره آموزش بازرگانی بین المللی به متقاضیان آموزش داده می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات خود را در این زمینه به‌روزرسانی کنند و این پروسه را با موفقیت به انجام برسانند.

اهمیت یادگیری دوره جامع آموزش بازرگانی بین الملل و مزایا وسرفصل های آن

نتیجه گیری

بازرگانان، مدیران، کارشناسان و کارمندان میان‌رده که در حوزه تجارت بین‌الملل فعالیت دارند، باید با اصول و روش‌های صادرات و واردات و قوانین گمرکی آشنا باشند و اطلاعات خود را در این زمینه به‌روز کنند. به‌طور کلی، منابع آموزشی کافی که تمامی مباحث مربوط به تجارت بین‌الملل را در برگیرد، وجود ندارد؛ ازاین‌رو، شرکت در دوره‌های آموزشی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. دوره آموزش بازرگانی بین الملل که توسط مؤسسه عصر شبکه برگزار می‌شود، دارای ۲۰ سرفصل مختلف است که مفاهیم پایه و اصولی تجارت بین‌الملل را به شرکت‌کنندگان آموزش می‌دهد. اگر شما هم قصد دارید در این حوزه فعالیت خود را شروع کنید، باید اطلاعات جامعی در رابطه با نحوه صادرات و واردات و ترخیص کالا داشته باشید. بنابراین، شرکت در دوره‌های آموزشی بازرگانی بین‌ الملل می‌تواند برای شما بسیار کمک‌کننده باشد.

کد خبر: ۳۰۱٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha