۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
وضعیت شاخص صنعت بیمه جالب نیست!
رشد یک هفته ای ۰.۲ ریزش یک ماه ۷ درصد

وضعیت شاخص صنعت بیمه جالب نیست!

شاخص صنعت بیمه طی هفته گذشته به میزان ۰.۲ درصد رشد داشته که در مقابل ریزش ۷ درصدی یک ماه و ریزش ۲۷ درصد طی ده ماه اخیر، هیچ است...!

هادی بهرامی؛ بازار: همانند سایر صنایع، ورود شرکت های بیمه ای به بورس اوراق بهادار به گردش بیشتر نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک شایانی میکند؛ لذا توجه به تحرکات این صنعت و بررسی هفتگی آن حائز اهمیت میباشد. شاخص بیمه که نشان دهنده وضعیت کلی گروه به صورت میانگین میباشد، طی یک هفته اخیر به میزان ۰.۲ درصد افزایش و طی یک ماه اخیر به میزان ۷.۱ درصد کاهش را تجربه کرده است. در واقع شاخص صنعت بیمه در یک ماه گذشته از محدوده ۹۸ هزار و ۴۶ واحد ریزش کرده و به محدوده ۹۱ هزار و ۴۰۰ واحد رسیده است.

سهام شرکت بیمه پاسارگاد با ارزش بازار ۴۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، بیمه البرز با ارزش بازار ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، بیمه ملت با ارزش بازار ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و در نهایت، بیمه دی با ارزش بازار ۶ هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان به عنوان لیدر صنعت معامله میشود. سهام شرکت های فعال در صنعت بیمه طی یک هفته اخیر کمتر از صنعت بانکداری رشد کرده اند و در کل، تحرکات چشمگیری در نمودار ها دیده نمیشود.

شاخص گروه بیمه در ۸ ماهه ۱۴۰۲ ریزش ۲۷ درصدی را تجربه کرد اما مجددا ۲۳ درصد افزایش یافت و سپس در سال ۱۴۰۳ شروع به اصلاح عمیق کرد و حمایت ها را پشت سر هم از دست داد. اگر شاخص بتواند مقاومت ۹۲ هزار واحد را مجددا پس بگیرد، اهداف ۱۰۰، ۱۱۲ و ۱۲۷ هزار واحد در دسترس خواهند بود؛ در غیر اینصورت، ممکن است شاخص تا حمایت معتبر ۸۲ هزار واحد ریزش داشته باشد و سهام شرکت های بیمه نیز به دنبال آن، اصلاح عمیق را تجربه کنند.

کد خبر: ۳۰۱٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha