۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
پایداری نسبی بازار مرغ| قیمت برنج هفته آینده اعلام می شود
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی:

پایداری نسبی بازار مرغ| قیمت برنج هفته آینده اعلام می شود

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس با اشاره به پایداری نسبی در بازار مرغ گفت: تا چندماه آینده ذخیره داریم و مشکلی در این زمینه نداریم.

به گزارش بازار، علی تیموری عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های شاخص بخش کشاورزی در مازندران اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌های بخش کشاورزی که ۷۸ پروژه آن در هفته دولت افتتاح می‌شود از جمله خدمات این سازمان است و باید دست تولیدکننده‌ها را برای ایجاد شغل و تولید که به کمک به اقتصاد کشور را بوسید.

وی افزود: باید زنجیره تولید را توسعه داد و از هر آنچه که به تکمیل زنجیره کمک می‌کند، حمایت کرد.

تیموری تصریح کرد: در بخش دام و طیور، مازندران جزو استان‌های نمونه است که باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود و تقویت ظرفیت‌ها باید الزام کار مدیران اجرایی باشد و قیمت مرغ یک پایداری نسبی در دولت در حال حاضر دارد که باید حمایت شود.

وی گفت: خوشبختانه در این حوزه تا چند ماه ذخیره داریم و مشکلی نیست و در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار تن صادرات مرغ و بیش از ۶۰ هزار تن صادرات تخم مرغ داشتیم‌.

تیموری افزود: در بحث برنج طی ۱۰ سال تا سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن واردات برنج داشتیم امادر سال گذشته سیاست دولت این بود که به دلیل کاهش قیمت برنج خرید در دستور کار قرار گرفت و واردات نصف شد و امسال همان برنامه ادامه دارد و خرید برنج از کشاورز هم داریم.

وی گفت: قیمت مناسب برنج در هفته آینده بعد از تشکیل شورا در مجلس اعلام خواهد شد و بعد از مشخص شدن قیمت می‌توان برای واردات و خرید تصمیم گیری کرد.

وی افزود: بحث تولید گندم در مازندران مختصر است اما امسال با خرید صورت گرفته به مرز خودکفایی رسیدیم و امیدوارم در دولت جدید این روند ادامه داشته باشد چون بکی از کالاهای استراتژیک است.

کد خبر: ۳۰۱٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha