۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
دپوی برنج در گمرکات به دلیل مشکلات مربوط به ثبت سفارش است

دپوی برنج در گمرکات به دلیل مشکلات مربوط به ثبت سفارش است

یک مقام گمرکی گفت: در حال حاضر به دلیل عدم صدور مجوز ثبت سفارش، محموله‌های برنج بلاتکلیف مانده اند و در صورتی که این مجوز صادر شود، گمرک در کمترین زمان ممکن نسبت به ترخیص اقدام خواهد کرد.

به گزارش بازار،‌ یک منبع آگاه در گمرک ایران در مورد برنج‌های مانده در گمرک، اظهار کرد: اولین مجوز واردات کالا ثبت سفارش است و وقتی ثبت سفارش نباشد، کالا را نمی‌توان به صورت صد در صدی ترخیص کرد یا اینکه اجازه ورود داد. در خصوص برنج نیز این مشکل پیش آمد و ثبت سفارش این کالا دیرهنگام بازگشایی شد.

وی افزود: این در حالیست که گمرک ایران در ترخیص واردات کالاهای اساسی بیشترین همکاری را دارد و وقتی صاحب کالا تمام مجوزها را داشته باشد کالا در کمترین زمان ممکن ترخیص می‌شود؛ در واقع کالاهای اساسی را به صورت درصدی هم ترخیص می‌کنیم و اگر صاحب کالا مشکل ارزی نداشته باشد به صورت صد در صدی هم ترخیص می‌کنیم.

او گفت: در حال حاضر به دلیل عدم صدور مجوز ثبت سفارش، محموله‌های برنج بلاتکلیف مانده اند و در صورتی که این مجوز صادر شود، گمرک در کمترین زمان ممکن نسبت به ترخیص این کالا اقدام خواهید کرد.

وی تصریح کرد: بنابراین باید وزارت جهاد کشاورزی و صمت برای حل مشکل واردکنندگان برنج ورود کنند زیرا در این مورد حتی بحث ارزی هم مطرح نیست بلکه بحث مربوط به ثبت سفارش است.

کد خبر: ۳۰۱٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha