۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
افزایش ۲۷ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر شهید باهنر و شرق هرمزگان
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر خبر داد:

افزایش ۲۷ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر شهید باهنر و شرق هرمزگان

بندرعباس - مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در این بنادر ۲۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بندر شهید باهنر و شرق هرمزگان، حمیدرضا محمد حسینی تختی با اشاره به عملکرد پنج ماهه بنادر شهید باهنر، جاسک و سیریک اظهار کرد: تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، در مجموع بنادر شهید باهنر و شرق استان، ۲۷ درصد به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی میزان تخلیه و بارگیری صورت در این بنادر را یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۹۰۵ تن اعلام کرد و افزود: در بخش کالاهای غیر نفتی، تخلیه ۳۷ درصد و بارگیری ۳۸ درصد رشد داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خاطرنشان کرد: آمارها نشان دهنده افزایش ۱۶ درصدی واردات و افزایش ۴۸ درصدی صادرات بوده و علاوه بر آن، ترانزیت صورت گرفته از بنادر شهید باهنر، جاسک، سیریک و تیاب نیز نیز ۲۸ درصد رشد داشته است.

محمدحسینی تختی ادامه داد: آمارها نشان دهنده افزایش ۶۱ درصدی عملیات کانتینری حکایت داشته و از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، ۴۱ هزار و ۷۱۴ Teu کانتینر پر و خالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به ورود ۵۳ هزار و ۸۲۲ دستگاه کامیون به این بنادر، از افزایش ۳۲ درصدی این میزان خبر داد و تصریح کرد: در بخش آمارهای شناوری، ۱۲ هزار و ۲۸۹ فروند شناور زیر ۱۰۰۰ تن و بالای ۱۰۰۰ تن در این بنادر پهلو گرفته‌ است.

وی در بخش دیگری از سخنانش نیز با اشاره به اقدامات زیرساختی صورت گرفته طی ماه‌های اخیر در حوزه بنادر شرق استان، عنوان کرد: با این اقدامات، بنادر تیاب، سیریک و جاسک روند رو به رشدی را در پیش گرفته و آینده روشنی دارند.

محمدحسینی تختی در انتها نیز گفت: بر همین اساس، با توجه به بهره‌برداری رمپ دوم بندر جاسک، میزان تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی در این بندر رکورد جدیدی را ثبت کرده و در آینده نیز قطعا عملکرد خوبی از این بندر شاهد هستیم.

کد خبر: ۳۰۱٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha