۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
شکایت سهامداران از مجتمع احیاء سپاهان
بازار خبر داد؛

شکایت سهامداران از مجتمع احیاء سپاهان

شکایت سهامداران از مجتمع احیاء سپاهان درباره تصمیم گیری شدن بدون جلب موافقت سایر سهامداران عمده صورت گرفته است. این شرکت به دلیل سرمایه‌گذاری خارج از بورس گزارشهای فصلی شفافی ندارد.

بازار؛ گروه بورس: تعدادی از سهامداران مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان در خصوص نحوه کنترل مدیریت شرکت و اینکه نقشی در تصمیمات ندارند اقدام به طرح دعوی کرده‌اند.

محمود شهشهانی پور مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان همزمان در سه شرکت دیگر مشغول به فعالیت است.

۱.عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار

۲.نایب رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی قائم سپاهان

۳.رئیس هیئت مدیره شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان

همچنین علی یوسف پور نماینده مردم حوزه اردل فارسان کیار و کوهرنگ در دوره های دوم، سوم و چهارم مجلس، با مدرک علوم سیاسی به عنوان رئیس هیئت مدیره این شرکت مشغول به فعالیت است.

تعدادی از سهامدارن مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان در خصوص نحوه کنترل مدیریت شرکت و اینکه نقشی در تصمیمات ندارند اقدام به طرح دعوی کرده‌اند. دادگاه ضمن محکومیت شرکت مذکور شرکت های فرعی آزمون احیا سپاهان، مجتمع نگین معادن احیا و سرمایه گذاری بهمن گستر سپاهان و... را از اعمال رای در مجامع عمومی صنایع و معادن احیاء سپاهان منع کرده است.

این شرکت در ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ مرداد ماه ۱۳۲ تومان به ازای هر سهم سود ساخته است در حالی که در گزارش ۹ ماهه همین سال به ازای هر سهم ۶ تومان زیان ساخته بود. این شرکت در ۱۲ ماهه سال مالی گذشته به ازای هر سهم ۲۳۰ تومان سود ساخته بود. در سال مالی گذشته نیز مشابه امسال تا ۹ ماهه حدود ۲ تومان زیان ساخته بود. اما از آنجایی که عملکرد این شرکت خارج از بورس ثبت می‌شود در گزارش‌های تلفیقی میزان سودآوری شرکت تغییر می‌کند. همین مسأله باعث شده مدیران شرکت بدون در نظر گرفتن سهامداران درباره سرمایه‌گذاری شرکت تصمیم گیری کنند.

از طرف دیگر این شرکت تنها در گزارشهای تلفیقی عملکرد خود را ثبت می‌کند به همین دلیل سهامداران معتقدند که عملکرد مدیران باید بر مبنای تصمیم همه سهامداران باشد.

این شرکت در یک سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش سرمایه از محل اندوخته داشته است. در این بازه زمانی بازده شرکت حدود ۲۲ درصد منفی بوده‌است.

کد خبر: ۳۰۱٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha