۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
خرید و فروش طلای آب شده باعث تعطیلی طلا فروشی‌های مجوز دار شده است
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر اهواز:

خرید و فروش طلای آب شده باعث تعطیلی طلا فروشی‌های مجوز دار شده است

اهواز- نیک رفتار، خرید و فروش طلای آب شده باعث تعطیلی و ورشکستگی طلا فروشی‌های مجوز دار شده است.

داریوش نیک رفتار در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: معامله طلای دست دوم و طلای آب شده به جیب مردم صدمه زده و ورشکستگی و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی طلافروشی و بیکاری کارگران آنها را در پی داشته است و به همین خاطر کمیسیون طلای اتاق اصناف ایران معامله طلای آب شده و دست دوم را ممنوع کرد.

وی ادامه داد: طلای دست دوم و آب شده ای که مردم به معامله و خرید و فروش آن آقدام می کنند در بسیاری از موارد و معاملات به ضرر آنها بوده است.

وی افزود: درباره طلای آب شده و زیان های خرید و فروش آن به مردم بسیار کم اطلاع رسانی شده و طلای آب شده همان شمش آب شده است که در کارگاه ها ذوب می شود و انگ می خورد و بیرون می آید.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر و سکه و نقره اهواز تصریح کرد: خرید و فروش طلای آب شده کاری تمام تخصصی و حرفه ای است و باید توسط متخصص آن انجام شود.

نیک رفتار گفت: واحدهای صنفی طلافروشی نباید طلای آب شده را به مردم بفروشند چون مردم از این تخصص برخوردار نیستند. در بسیاری از موارد سر آنها کلاه رفته و یا طلای مشکل دار به آنها فروخته اند.

وی با بیان این که در این زمینه چندین پرونده در اتحادیه طللافروشان اهواز پرونده تشکیل شده است، یادآور شد: در یکی از واحدهای بدون مجوز طلافروشی بیشتر از ۸ کیلو طلای آب شده داشت که کشف و ضبط و با مالک آن طلافروشی برخورد و محل کسب پلمپ شد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر و سکه و نقره اهواز درباره طلای دست دوم یادآور شد: برخی طللافروشان بدون مجوز طلاهارا به کارگاه های زیرزمینی و غیرقانونی می بردند و با عیار کمتر از ۱۸ می ساختند و به عنوان طلای دست دوم به مردم می فروختند.

نیک رفتار عنوان کرد: در مواردی این طلاهای دست دوم کد هم داشت اما کد آن باطل شده بود و یا این که آن طلا کد داشت اما واقعی نبود و مربوط به کارگاه دیگری بود.

وی تصریح کرد: ما برای این که مردم دچار خسارت و ضرر و زیان نشوند معامله و خرید و فروش طلای دست دوم و آب شده را در همه واحد های صنفی طلافروشی اهواز ممنوع کردیم و با متخلفان هم به شدت برخورد می کنیم.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر و سکه و نقره اهواز ادامه داد: معامله طلای دست دوم و طلای آب شده به جیب مردم صدمه زده و ورشکستگی و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی طلافروشی و بیکاری کارگران آنها را در پی داشته است و به همین خاطر کمیسیون طلای اتاق اصناف ایران معامله طلای آب شده و دست دوم را ممنوع کرد.

نیک رفتار گفت: معامله طلای دست دوم و آب شده با شعار مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید مغایرت داشت که به همین خاطر خرید و فروش و معامله طلای دست دوم و طلای آب شده توسط کمیسیون طلای اتاق اصناف ایران ممنوع شد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر و سکه اهواز اظهار کرد: بسیاری از مردم به جای این که طلا را از واحدهای صنفی طلافروشی مجوزدار تحت نظر اتحادیه طللافروشان خرید کنند از طریق برخی سایت های اینترنتی تبلیغاتی و فضای مجازی خریداری می‌کنند.

وی افزود: خرید و فروش طلا از طریق این سایت ها و فضای مجازی هیچ اطمینان و تضمینی برای اصل بودن ندارد و آنها طلا را از کسانی می خرند که به هیچ عنوان صلاحیت این کار را ندارند.

به گفته نیک رفتار، بسیاری از افرادی که از این طریق طلا خریدند به شدت دچار ضرر و زیان شدند به گونه ای که در برخی موارد طلای مسروقه یا طلای تقلبی و بدلی و پس عیار خریده بودند.

کد خبر: ۳۰۱٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha